جدا شدن لایه ها

جدا شدن لایه ها (Layer Separation and Splitting)

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود .در این سری مقالات به جدا شدن لایه ها می پردازیم .این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Layer Separation and Splitting )جدا شدن لایه ها منتشر شده است .


Layer Separation and Splitting:

پرینتر سه بعدی در هر مرحله به صورت لایه ای کار می کند . هر لایه روی لایه قبلی پرینت می شود و در پایان قطعه سه بعدی را ایجاد می کند . با این وجود برای آن که قطعه پرینت شده مستحکم و سطح خوبی داشته باشد باید مطمئن شوید هر لایه به لایه ی زیرین خود به خوبی چسبیده باشد . اگر لایه ها به خوبی به هم نچسبیده باشد قطعه ی پرینت شده شکننده و سست می شود . در این مقاله چندین راه حل برای بررسی این مشکل وجود دارد.

راه حل های مشترک:

1-ضخامت لایه گذاری زیاد است:

بیشتر نازل پرینتر های سه بعدی بین 0.3-0.5 میلی متر قطر دارند . فیلامنت از طریق این دهانه کوچک فشرده می شود تا یک اکستروژن بسیار نازک ایجاد کند ومی تواند قطعات بسیار کوچکی را تولید کند . با این حال ، این نازل های کوچک همچنین محدودیت هایی را برای استفاده از ارتفاع لایه ایجاد می کنند . هنگامی که یک لایه فیلامنت را روی دیگری پرینت می کنید ، باید مطمئن شوید که لایه جدید بر روی لایه زیر آن فشرده شده است تا دو لایه به هم بچسبند .

به عنوان یک قاعده کلی ،باید مطمئن شوید که ارتفاع لایه ی پرینت شده 20% از قطر نازل کوچکتر است . به عنوان مثال ، اگر نازل 0.4 میلی متری دارید ، نمی توانید خیلی بالاتر از 0.32 میلی متر بروید ، یا هر لایه فیلامنتی قادر نخواهد بود به درستی به لایه زیر آن بچسبد. بنابراین اگر متوجه شدید که پرینت های شما در حال جداسازی هستند و لایه ها به هم نمی چسبند ، اولین چیزی که باید بررسی کنید ارتفاع لایه شما در مقایسه با اندازه نازل است . سعی کنید ارتفاع لایه را کاهش دهید تا ببینید آیا این لایه ها به هم بهتر پیوند می خورند یا نه. با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و انتخاب گزینه لایه می توانید این کار را انجام دهید.

2- دمای پرینت بسیار پایین است:

فیلامنت گرم همیشه بهتر از فیلامنت سرد به هم می چسبند . اگر توجه داشته باشید که لایه های شما به هم نمی چسبند و مطمئن هستید که ارتفاع لایه شما خیلی بزرگ نیست ، پس ممکن است فیلامنت شما به درجه حرارت بالاتر برای پرینت نیاز داشته باشد تا لایه های محکم تری ایجاد کند . به عنوان مثال ، اگر سعی کردید فیلامنت ABS را دردمای 190درجه سانتی گراد پرینت کنید ، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که لایه های قطعه  شما به راحتی از هم جدا می شوند . دلیل این امر آن است که معمولاً ABS باید در دمای تقریبی 220-235سانتی گراد پرینت شود تا پیوند محکمی بین لایه های پرینتی ایجاد کند . در صورتی که در دمای معین شده که روی فیلامنت نوشته شده بود بازهم کیفیت پرینت مناسب نبود دمای پرینت را10 درجه افزایش دهید . می توانید با کلیک بر روی ““Edit Process Settings” و انتخاب گزینه دما ، این کار را انجام دهید . به سادگی روی دمای تعیین شده دمای مورد نظر برای تغییر کلیک کنید.

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

فاصله در لایه های نهایی

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

اکسترود کم ماده

افزایش دما در قطعات باریک

جابه جا شدن لایه ها

ساییده شدن فیلامنت

گرفتن نازل

infill ضعیف

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *