فاصله در لایه های نهایی

فاصله در لایه های نهایی

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود .در این سری مقالات به فاصله در لایه های نهایی می پردازیم .این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Gaps in Top Layers ) فاصله در لایه های نهایی منتشر شده است .

Gaps in Top Layers:

برای صرفه جویی در مصرف فیلامنت بیشتر قطعات پرینتی تو خالی پرینت می شوند . به عنوان مثال با تعیین کردن درصد infill میزان تراکم درون قطعه تعیین می شود . اگرinfill 30% باشد به این معنی است که فضای داخل قطعه 30% پر شده و بقیه ی فضا هوا است . Simplify3D این امکان را ایجاد کرده است که تعداد لایه های پایینی و بالایی قطعه را خودمان تعیین کنیم . برای مثال اگر شما یک مکعب با 5 لایه در پایین و بالا داشته باشید میتوانید برای استحکام این قطعه تعداد لایه ها را تغییر دهید .

راه حل های رایج :

1- تعداد لایه های بالا کافی نیست:

اولین کار تنظیم تعداد لایه های بالایی است . وقتی اولین لایه بالایی پرینت میشود این لایه روی infill  قرار دارد و ممکن است تمایل به ریختن   داشته باشد . به طور کلی شما انتظار دارید سطح بالای قطعه شما کاملا صاف باشد . اگر شما بخواهید ضخامت لایه بالایی  0.5 میلی متر باشد و نازل لایه های 0.25 پرینت می کند در کل لایه بالایی دوبار پرینت می شود و یا اگر ضخامت لایه 0.1 باشد 5 لایه پرینت می شود . در صورتی که فاصله در لایه های نهایی ایجاد شده است اولین چیزی که باید تغییر دهید تعداد لایه ها است . با انتخاب گزینه ی “Edit Process Settings” ورفتن به قسمت Layer تعداد لایه ها را تغییر دهید .

2- درصد Infill کم است :

Infill  برای لایه های بالایی به عنوان پایه عمل می کند . لایه های بالایی برای پرینت شدن نیاز به Infill  دارند . اگر درصد Infill   بسیار کم باشد فضای خالی زیادی ایجاد می شود و در لایه های بالایی شکاف ایجاد می کند . به عنوان مثال ، اگر Infill   10٪درصد  باشد، 90٪ قسمت داخلی قطعه توخالی خواهد بود ، و این باعث می شود شکافهای هوای بسیار بزرگی ایجاد شود که لایه های بالایی نیاز به پرینت روی آن دارند . اگر با افزایش تعداد لایه های بالایی هنوز شکاف وجود دارد بهتر است درصد Infill را زیاد کنید . برای مثال ، اگر درصد Infill شما قبلاً 30٪ بود ، سعی کنید از 50٪ درصد Infill استفاده کنید ، زیرا این کار پایه ای بهتر برای لایه های بالایی قطعه شما ایجاد می کند .

3- اکسترود کم ماده :

اگر تعداد لایه ها و درصد Infill را زیاد کردین و باز هم فاصله در لایه های نهایی وجود داشت پس مشکل از اکسترود شدن کم ماده است . این بدان معنا است که نازل فیلامنت کافی اکسترود نمی کند.

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

افزایش دما در قطعات باریک

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

اکسترود کم ماده

جدا شدن لایه ها

گرفتن نازل

ساییده شدن فیلامنت

جابه جا شدن لایه ها

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

infill ضعیف

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *