اکسترود کم ماده

اکسترود کم ماده (Under-Extrusion )

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به میزان اکسترود ماده می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Under-Extrusion ) اکسترود کم ماده منتشر شده است .

Under-Extrusion:

هر زبانه در نرم افزار Simplify3D شامل تنظیماتی است که برای تعیین میزان فیلامنت اکسترود شده است. اما ، از آنجا که پرینتر سه بعدی هیچ بازخوردی در مورد این که چقدر فیلامنت در نازل باقی میگذارد ندارد ، ممکن است در مقایسه با نرم افزار فیلامنت کمتری از نازل خارج شود (در غیر این صورت تحت عنوان Under-Extrusion شناخته می شود). اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است شما متوجه شکاف بین اکستروژن های مجاور هر لایه شوید . مطمئن ترین روش برای آزمایش اینکه ماده کافی در نازل شماست یا نه ، پرینت یک مکعب ساده به طول 20 میلی متر با حداقل 3 دیواره بیرونی است . در بالای مکعب ، بررسی کنید که آیا 3 دیواره به شدت به هم وصل شده اند یا خیر. اگر بین 3 دیواره شکاف وجود داشته باشد ،پرینتر شما دچاراکسترود کم ماده شده است. اگر 3 دیواره را لمس کنید و هیچ شکافی نداشته باشد ، به احتمال زیاد با یک مسئله متفاوت روبرو می شوید. اگر تشخیص دهید که تحت Under-Extrusion هستید ، چندین دلیل احتمالی برای این امر وجود دارد که ما در زیر خلاصه کرده ایم.

راه حل ها ی مشترک:

1- قطر فیلامنت نادرست است:

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که نرم افزار قطر فیلامنت شما را باید بداند . می توانید با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و رفتن به زبانه های دیگر ، این تنظیمات را پیدا کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید این مقدار با فیلامنتی که خریداری کرده اید مطابقت داشته باشد. حتی ممکن است بخواهید فیلامنت خود را با استفاده از یک کولیس اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید قطر صحیح مشخص شده در نرم افزار را دارید. متداول ترین مقادیر قطر فیلامنت 1.75 میلی متر و 2.85 میلی متر است. بسیاری از فیلامنت ها نیز شامل قطر صحیح روی بسته بندی هستند.

2- میزان اکستروژن را افزایش دهید:

اگر قطر فیلامنت شما صحیح است ، اما شما هنوز هم مسئله اکسترود کم ماده را می بینید ، پس باید درصد اکستروژن خود را تنظیم کنید. این یک تنظیم بسیار مفید در Simplify3D است که به شما امکان می دهد مقدار فیلامنت مورد استفاده را به راحتی تغییر دهید (در غیر این صورت به عنوان سرعت جریان شناخته می شود). با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و رفتن به زبانه Extruder می توانید این تنظیمات را پیدا کنید.

هر اکسترودر موجود در پرینتر شما می تواند دارای یک ضریب اکستروژن منحصر به فرد باشد ، بنابراین اگر می خواهید میزان جریان را برای یک اکسترودر خاص تغییر دهید ، حتماً آن را از لیست سمت چپ انتخاب کنید تا تنظیمات آن اکسترودر بارگیری شود. به عنوان نمونه ، اگر میزان اکستروژن شما قبلاً 1.0 بوده است و شما آن را به 1.05 تغییر می دهید ، بدین معنی است که 5٪ فیلامنت بیشتری را نسبت به گذشته اکسترود می کنید.برای پرینت PLA معمولی با ضرب اکستروژن نزدیک به 0.9 ، در حالی که ABS تمایل به ضریبهای اکستروژن نزدیک به 1.0 دارد. سعی کنید ضریب اکستروژن خود را 5٪ افزایش دهید ، و سپس مکعب آزمایش را مجدداً چاپ کنید تا ببینید که آیا هنوز فاصله بین دیواره ها را دارید یا خیر.

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

فاصله در لایه های نهایی

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

افزایش دما در قطعات باریک

جابه جا شدن لایه ها

جدا شدن لایه ها

ساییده شدن فیلامنت

گرفتن نازل

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

infill ضعیف

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *