اکسترود نشدن ماده

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود .در این سری مقالات به اکسترود نشدن ماده در حین پرینت می پردازیم .این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Stops Extruding Mid Print ) اکسترود نشدن ماده در حین پرینت منتشر شده است .

Stops Extruding Mid Print:

اگر پرینتر شما در ابتدای پرینت به درستی اکسترود شده بود ، اما ناگهان اکسترود شدن متوقف شد ، معمولاً فقط چند مورد وجود دارد که می تواند باعث بروز این مشکل شوند . در این مقاله چند راه حل برای برطرف کردن این مشکل ذکر شده است.

راه حل های مشترک:

1- فیلامنت تمام شده است:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید فیلامنت به پایان رسیده است یا نه . اگر تمام نشده بود قبل از خالی شدن قرقره ی فیلامنت ماده را عوض کنید .

2- فیلامنت در چرخدنده مسدود شده است:

در حین پرینت ، موتور اکسترودر دائما در حال چرخش است و سعی می کند فیلامنت را به داخل نازل فشار دهد تا پرینتر شما بتواند فیلامنت اکسترود را حفظ کند . اگر با سرعت زیاد پرینت می کنید یا سعی می کنید فیلامنت زیادی را بیرون بیاورید ، این موتور ممکن است در نهایت فیلامنت را خرد کند تا اینکه دیگر چیزی برای انتقال دنده درایو باقی نماند . اگر موتور اکسترودر شما در حال چرخش است ، اما فیلامنتی در حال حرکت نیست ، به احتمال زیاد فیلامنت خرد شده است .

3- اکسترودر مسدود شده است:

اگر هیچ یک از دلایل فوق برای شما صدق نمی کند ، احتمالاً اکسترودر مسدود شده است . اگر این اتفاق در وسط پرینت رخ می دهد ،باید بررسی کنید که فیلامنت کاملاً تمیز است و گرد و غبار روی قرقره وجود نداشته باشد . اگر گرد و غبار به فیلامنت چسبیده باشد ، می تواند باعث ایجاد انسداد در داخل نازل شود.

4- درایور موتور اکسترودر بیش از حد گرم شده است:

موتور اکسترودر در هنگام پرینت باید بسیار سخت کار می کند . دائما در حال چرخش به عقب و جلو است ، و فیلامنت را به عقب و جلو می کشد . این حرکت سریع به مقدار کمی جریان نیاز دارد و اگر الکترونیک پرینتر خنک کننده کافی نداشته باشد ، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد درایور موتور شود . این درایورهای موتور معمولاً دارای قطع حرارتی هستند که در صورت زیاد شدن درجه حرارت ، درایو را متوقف می کند . اگر این امر در حین حرکت xوy اتفاق بیافتد موتور اکسترودر متوقف خواهد شد . تنها راه حل این مشکل خاموش کردن پرینتر و اجازه خنک شدن به قطعات الکترونیکی است. در صورت ادامه مشکل بهتر است یک فن خنک کننده دیگر اضافه کنید .

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

فاصله در لایه های نهایی

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

اکسترود کم ماده

افزایش دما در قطعات باریک

جابه جا شدن لایه ها

جدا شدن لایه ها

ساییده شدن فیلامنت

گرفتن نازل

infill ضعیف

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *