کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه

  مقدمه:

خرید یک پرینتر سه بعدی و یادگیری مفاهیم اساسی آن بسیار ارزان یا راحت نیست ؛ اما پرینترهای سه بعدی در سطوح پایه و برای مصارف خانگی ، قیمت بسیار مناسب و اکثرا از لحاظ کیفیت رتبه بالایی دارند . علاوه بر این ، برای این سطح از دستگاه‌ها ، متریال های زیادی با هزینه های مقرون به صرفه برای پرینت وجود دارد . شما می‌توانید یک بار هزینه ی مناسبی را به خرید یک پرینتر سه بعدی خانگی اختصاص دهید و سال‌ها با خوشحالی از کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه بهره ببرید .

خوشبختانه با وجود راهنماها و فایل‌های آموزشی باکیفیت و کامل که همه افراد در اینترنت به آن‌ها دسترسی دارند ، برای یادگیری اصول اولیه جای نگرانی نیست  . فقط با صرف چند روز ، یادگیری اصول نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) امکان پذیر است . در مورد راه‌ اندازی پرینترها نیز ، فیلم‌ها و اسناد آموزشی بسیاری وجود دارد که دسترسی به آنها در اینترنت بسیار آسان است . اما چرا کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه اهمیت دارد ؟

ما در این مقاله 10 دلیل برای کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه ارائه کرده ایم .

10 دلیل برای کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه:

1- با داشتن پرینتر سه بعدی در خانه ،خلاقیت شما تقویت می‌شود .

تقویت خلاقیت ، یک کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه

از دلایل استفاده از پرینتر سه بعدی در خانه می‌توان به افزایش یادگیری ، رفع محدودیت‌های موجود در بروز خلاقیت ، پیدا کردن شیوه های نو برای مسائل قدیمی و همگام شدن با یک فناوری به سرعت در حال تغییر و رشد اشاره کرد . با داشتن یک پرینتر سه بعدی ، در واقع یک ابزار علمی تخیلی واقعی را دارید.شما  می‌توانید فقط با صرف چند ساعت، تقریباً هر چیزی را که تصور می‌کنید ، به کمک آن بسازید.

ساخت ابزارهای مفیدی چون قاب تلفن همراه ، محافظ کارت اعتباری و لولای درب ، تنها بخش کوچکی از نمونه کارهایی هستند که شما می‌توانید با پرینتر سه بعدی خانگی خود بسازید . افراد مختلف با این فناوری توانسته اند مدل‌های مغز و قلب و آثار هنری جالب و فوق العاده مانند نقشه‌های سه‌بعدی توکیو و حتی نمونه های نمادین از مهم‌ترین نقاط دیدنی جهان را پرینت کنند .

پرینت سه بعدی موجب تحریک خلاقیت شما می‌شود و آن را رشد می‌دهد . نتایج مطالعات نشان داده‌ است که درگیر شدن ذهن با یک ابزار سرگرم کننده خلاقانه می‌تواند اضطراب ، افسردگی و استرس شما را کاهش دهد . علاوه بر این ، چنین ابزارهایی در ایجاد احساسات مثبت و شادی به شما کمک می‌کنند . بنابراین این فناوری نه تنها می‌تواند یک ابزار سرگرم کننده برای بهبود یادگیری باشد ، بلکه یک راه حل درمانی نیز محسوب می‌شود .

2- مهارت‌های جدید شما توسعه می یابد.

با وجود پرینتر سه بعدی در خانه، شما هم یک ابزار سرگرم کننده ارزشمند دارید و هم می‌توانید جنبه های خلاقانه ذهن خود را توسعه دهید.  اگر شما دانش خود را در زمینه ی کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه گسترش دهید، یک مهارت با ارزش خواهید داشت. به خصوص که افرادی حاضر هستند بابت این دانش و مهارت به شما پول پرداخت کنند. مهارت در نرم افزارهای طراحی سه بعدی به تنهایی یک امتیاز عالی در رزومه ی هر فرد محسوب می‌شود. اما باید به روند در حال توسعه ی فناوری پرینت سه بعدی نیز توجه کنید تا بتوانید همگام با آن، دانش طراحی خود را به روز رسانی کنید.

تکنولوژی پرینت سه بعدی در زمینه پزشکی، علوم مختلف، معماری و عمران، خودروسازی و صنایع مهندسی و حتی سفرهای فضایی توسعه پیدا کرده است. آشنایی با این ابزارها باعث می شود شما در مقایسه با افرادی که از پرینتر سه بعدی صرفا  استفاده های معمول می کنند، به فردی با دانش مدرن و متخصص تبدیل شوید.رشد در بازار پرینتر سه بعدی، حتی با وجود چالش های جهانی مانند همه گیری کووید-19، به سرعت ادامه دارد.

با آشنایی با این فناوری یک قدم جلوتر از دیگران خواهید بود. امروزه داشتن دانش کلی و عمومی نسبت به تکنولوژی های جدید، یک قابلیت مهم در رزومه شخصی افراد است. بنابراین آشنایی با نحوه کار پرینتر سه بعدی شانس شما را برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب، زیاد میکند.

 3- می‌توانید به فرزندان خود آموزش دهید .

تحقیقات نشان داده است وقتی دانش‌آموزان کارها را به صورت عملی انجام دهند و با دست‌های خود وسایل را لمس کنند ، در مقایسه با روش خواندن صرف مطالب ، توانایی آن‌ها در به خاطر سپردن اطلاعات بیشتر می شود . کاربرد پرینتر سه بعدی در زمینه آموزش فرزندان ، فقط به راه‌اندازی پرینتر سه بعدی ، آشنایی با نرم‌افزارهای مختلف CAD ، یا فراهم کردن شرایط برای کودکان به منظور تحریک ابعاد خلاقانه ذهن آن‌ها محدود نمی شود .

اشکال و مدل‌های آموزشی را می توانید با پرینتر سه بعدی پرینت کنید تا هم مفاهیم بسیار پیچیده‌ مانند اتم‌ها و سیاره ها و هم مباحث ساده‌تر مانند پازل‌ها و ابزارهای مختلف را برای تقویت مهارت‌های حل مسئله ، به کوذکان نشان دهید . ساخت یک مدل سه بعدی به آنها کمک می‌کند تا مفاهیم انتزاعی را بهتر درک کنند . همچنین با مشارکت در ساخت اشیا ، توانایی یادگیری و خلاقیت آن‌ها افزایش می یابد .

دانشگاه‌های سراسر جهان با سرمایه‌گذاری بر روی فناوری پرینتر سه بعدی تلاش می‌کنند تا دانشجویان از این فناوری به طور عملی استفاده کنند . اگر فرزندان شما قبل از ورود به این دانشگاه ها در مورد اصول استفاده از پرینتر سه بعدی ، نحوه کار با نرم افزارهای اسلایسر مانند Cura و نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) اطلاعات داشته باشند ، قطعاً از لحاظ دانش و مهارت از سایر هم سن و سال‌های خود جلوتر خواهند بود .

4- پرینت سه بعدی می‌تواند با محیط زیست سازگار باشد.

تکنولوژی پرینت سه بعدی باعث استفاده ی کمتر ماده نسبت به روش‌های سنتی می شود. و کمک به حذف زباله‌های یکبار مصرف مانند بسته‌بندی ، می شود . با استفاده از پرینت سه بعدی در خانه ، دیگر لازم نیست کالای موردنظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید . در نتیجه، در حمل ونقل و هزینه های مربوط به آن و مصرف سوخت ، صرفه‌جویی می‌شود . میزان گازهای گلخانه ای نیز بدین ترتیب کاهش می یابد . بنابراین شما از طریق این فناوری به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.  مزیت دیگر استفاده از این فناوری این است که برای دریافت سفارش خود از پست لازم نیست چند روز منتظر بمانید .

نکته ی قابل توجه دیگر ، استفاده از سوخت در طول فرآیندهای دیگر تولید است . دستگاه‌های پرینت سه بعدی با برق کار می‌کنند که این نیروی برق می‌تواند از منابع تجدید پذیر تأمین شود . معمولاً یک فرآیند برای ساخت کالا به صورت انبوه و رساندن آن به دست مصرف کننده نهایی ، شامل ده ها مرحله است . اما ساخت یک کالا با پرینتر سه بعدی مراحل کمی دارد .

5-کاربرد پرینتر سه بعدی به عنوان یک فناوری سرگرم کننده .

کاربرد پرینتر سه بعدی به عنوان یک فناوری سرگرم کننده .

 وقتی متوجه شوید چه کارهایی را می‌توانید با پرینتر سه بعدی انجام دهید ، قطعاً این فناوری برای شما هیجان انگیز و سرگرم کننده خواهد بود . از نمونه های کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه در زمینه ی سرگرمی ، ساخت میز شطرنج ، بازی‌های رومیزی و ماشین‌های کوچک جنگی مانند منجنیق را می توان نام برد . همچنین با داشتن یک پرینتر سه بعدی در خانه ، ساخت لگو ، فیجت اسپینر ، ماکت قطار و ماشین ، یا حتی مجسمه های رئال نیز کار سختی نیست .

برای برخی از کاربران ، تحقیق در مورد ارزان‌ترین دستگاه‌های پرینت ، بررسی محبوب‌ترین و کاربرپسندترین (user-friendly) نرم‌افزار CAD رایگان و آزمایش فیلامنت ‏ها به تنهایی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است . ذهن با یادگیری چیزهای جدید ، تحریک شده و با ترشح اندورفین موجب افزایش لذت  می‌شود . علاوه بر این با اتمام موفقیت آمیز یک کار سخت ، حس اعتماد به نفس و موفقیت تقویت می‌شود .

همچنین  می‌توانید  از خانواده و دوستان خود درخواست کنید تا در این سرگرمی با شما مشارکت کنند . وقتی شخص دیگری در ایجاد یک طرح به شما کمک کند و نتیجه کار دستگاه را ببیند ،  به راحتی می‌توانید مفید بودن و جالب بودن این فناوری را به او اثبات کنید .

اگر برای ساخت مدل‌ها، به دنبال نمونه های الهام بخش هستید و موارد واقعی و کاربردی به ذهن شما خطور نمی‌کند ، بهتر است از سایر سرگرمی‌ها یا علایق خود برای الهام گرفتن استفاده کنید . بازی های ویدیویی ، نمایش های تلویزیونی یا فیلم های مورد علاقه تان موارد خوبی برای شروع هستند . همچنین می توانید به شهرهای مورد علاقه خود یا مکان های تعطیلات فکر کنید . ایجاد یک شی با الهام از عشق یا خاطره ، راه بسیار خوبی برای شروع است .

6- موجب صرفه جویی در زمان و پول می‌شود .

برای بررسی این کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه ، یک موقعیت فرضی را در نظر بگیرید . اکنون که اکثر افراد در خانه کار می‌کنند ، صندلی اداری یک وسیله ضروری  است . اگر یکی از چرخ‌های پایین صندلی شما بشکند ، چه کاری انجام می‌دهید ؟ ممکن است موقتاً از یک راه حل برای تراز نگهداشتن صندلی خود استفاده کنید . مانند استفاده از چند کتاب زیر پایه ی صندلی ! اما این کار پس از چند ساعت شما را خسته و ناراحت می‌کند .

اگر بخواهید چرخ جایگزین را مستقیماً از سازنده آن دریافت کنید ، امکان دارد با توجه به تأخیر در حمل و نقل ، چندین هفته منتظر بمانید . اگر شما زمان انتظار 15 تا 20 روزه دریافت یک چرخ کوچک را با زمان 30 دقیقه ای برای ساخت ماکت آن با پرینتر سه بعدی مقایسه کنید ، متوجه خواهید شد که این فناوری چگونه موجب صرفه جویی در زمان و پول شما می‌شود .

علاوه بر این با مقایسه هزینه ها متوجه خواهید شد که چقدر این دستگاه می‌تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند . به عنوان مثال هزینه حمل و نقل یک دستگیره برنجی خاص می‌تواند به تنهایی قیمت سفارش شما را سه برابر کند . اما با پرینت سه بعدی ، هم می‌توانید دستگیره موردنظر خود را در عرض چند ساعت داشته باشید و هم می‌توانید هزینه های غیرضروری را حذف کنید .

7-  پرینتر سه بعدی در خانه ، موجب درآمدزایی می‌شود .

پرینتر سه بعدی در خانه ، موجب درآمدزایی می‌شود.

امروزه منطقی‌ترین راه برای افزایش درآمد ، استفاده از چند منبع درآمد است . اکثر افراد با سرگرمی‌های خود ، کسب و کارهای پررونقی را ایجاد کرده اند و به موقعیت‌های شغلی رسمی وابسته نشدند .

پرینتر سه بعدی علاوه بر آموزش و سرگرم کننده بودن ، می‌تواند منبعی برای کسب درآمد بیشتر هم باشد . وقتی شما بتوانید یک شی را دقیقاً طبق خواسته مشتری پرینت کنید ، کار شما ارزشمند خواهد بود . اکثر افراد علاقمند به کارآفرینی ، علاوه بر کارهای سفارشی ، تلاش می‌کنند بازی‌های رومیزی ، اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان ، مجسمه‌های شخصیت‌های محبوب کارتونی یا فرهنگی و سایر موارد را بسازند و آن‌ها را بفروشند .

یادگیری مهارت های مناسب برای کسب درآمد از این حرفه نیز ، به تنهایی می تواند سودآور باشد . برگزاری کلاس‌های آموزش پرینت سه بعدی ، ساخت ویدئوهای راهنما برای فروش آنلاین و حتی ساخت و فروش مدل‌های محبوب ، می‌توانند جز سایر راه‌های کسب درآمد با پرینتر سه بعدی باشند .

کسب درآمد از طریق پرینت سه بعدی ، باعث افزایش توانایی شما برای درگیر شدن در سرگرمی است . با ارائه ی خدمات به مشتریان و کسب درآمد میتوانید روی یک پرینتر گران‌تر و با کیفیت‌تر و فیلامنت های متنوع تر سرمایه‌گذاری کنید . اگر با کسب درآمد بتوانید هزینه صرف شده را در مدت کوتاهی جبران کنید ، ازبه کاربردن پرینتر سه بعدی در خانه در زمینه ی سرگرمی ، پشیمان نخواهید شد.

 8- با پرینتر سه بعدی در خانه ، کیفیت مدل‌های پرینت خود را کنترل کنید .

کنترل کیفیت مدل‌های پرینت با پرینتر سه بعدی در خانه

ممکن است این سؤال به ذهن شما خطور کند که : “اگر شخص دیگری کار پرینت سه بعدی من را انجام دهد، آیا لازم است باز هم یک پرینتر خریداری کنم؟” وقتی‌که شما کار خود را به فرد دیگری واگذار می‌کنید ، یک مسئله مهم وجود دارد که نباید از آن به راحتی بگذرید . علاوه بر مزایای آموزشی، بهبود توانایی، صرفه جویی در هزینه ها و حفظ محیط زیست، شما با پرینتر سه بعدی، می‌توانید بر روی کیفیت مدل خود نظارت کنید. حتی مؤسسات حرفه ای هم در هنگام پرینت یک پروژه دچار اشتباه یا خطا می‏ شوند .

وقتی خودتان یک پرینتر سه بعدی داشته باشید ، می‌توانید از ابتدا تا انتهای فرآیند را کنترل کنید . یک فرد علاقمند به این فناوری می‌تواند تنها با تغییر تنظیمات و نظارت بر نحوه عملکرد تجهیزات دستگاه خود ، از بروز اشتباهات جلوگیری کند . حتی اگر در حین کار دچار اشتباهی ‌شود ، به آن به عنوان یک تجربه برای یادگیری نگاه می‌کند . درحالی‌که اگر این اشتباه توسط فرد یا موسسه دیگر رخ می‌داد ، فرد مجبور می‌شود برای جایگزینی یا برگشت کار با آن‌ها مذاکره کند .

9- کاربرد پرینتر سه بعدی برای ساخت هدایای خاص و سفارشی .

کاربرد پرینتر سه بعدی برای ساخت هدایای خاص و سفارشی

برخی از ما همیشه در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید هدیه تولد و سایر مناسبت‌های خاص برای عزیزان خود دچار اضطراب و استرس می‌شویم . با توجه به حجم زیاد تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی برای انبوهی از انواع کالاها ، تصمیم‌گیری برای انتخاب یک هدیه خاص بسیار دشوار است . علاوه بر این، نگرانی دیگر  این است که امکان دارد عزیز شما هدیه خریداری شده را داشته باشد .

اما اگر شما یک هدیه منحصر به فرد و خاص را با مهارت خود و با استفاده از پرینتر سه بعدی خود بسازید ، دیگر نگران تکراری بودن هدیه خود نخواهید بود. شما با شخصی‌سازی هدایای خود می‌توانید با توجه به علایق عزیزان خود مدل‌های خاصی را که آن‌ها دوست دارند ، بسازید .

10- پرینت سه بعدی یک فناوری برای آینده است.

پرینت سه بعدی یک فناوری برای آینده است

سرمایه گذاری بر روی هر فناوری ریسک دارد و ممکن است موجب هراس شما شود . زیرا همیشه این سؤال به ذهن شما خطور می‌کند که اگر این فناوری خیلی سریع منسوخ یا قدیمی ‌شود چه کاری باید انجام دهم؟ با اینکه فناوری پرینت سه بعدی در زمینه های مختلفی توسعه پیدا کرده است ، خوشبختانه طبق نظر متخصصان هنوز در مراحل ابتدایی رشد قرار دارد . با توجه به سرعت پذیرفته شدن  این فناوری در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و صنایع مهندسی به راحتیمی توان دریافت که پرینت سه بعدی هر روز گسترده تر و محبوب‌تر می‌شود. بنابراین در حال ارتقا است .

پرینت سه بعدی مانند اینترنت، همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد و دنیا را متحول خواهد کرد . بنابراین با خرید یک پرینتر سه بعدی و یادگیری نحوه استفاده از آن ، از فناوری‌های روز عقب نمی‌مانید و در گذشته محبوس نمی‌شوید .

 نتیجه گیری

با توجه به دلایل استفاده از پرینتر سه بعدی می‌توان گفت دیگر پرینت سه بعدی یک فناوری گران‌قیمت برای استفاده عموم افراد نیست . البته برای استفاده از این فناوری همچنان باید وقت کافی صرف شود و  به یادگیری آن علاقمند بود . در اینصورت ، اگر فردی مهارت کار با کامپیوتر را داشته باشد ، به راحتی می‌تواند بر اصول اولیه آن تسلط پیدا کند و از مزایای فوق العاده این دستگاه بهره مند شود . وقتی شما یک پرینتر سه بعدی در خانه خود داشته باشید ،  به جای خرید فوری کالاهای مورد نیاز خود، ترغیب می‌شوید که با ایده های نوآورانه خود آن‌ها را بسازید . این فناوری می‌تواند ارتباطات شخصی و حرفه ای شما را بهبود بخشد . همچنین دنیای سرگرمی‌های شما را نیز توسعه می ‏دهد . بنابراین، پرینتر سه بعدی یک ابزار عالی برای یادگیری مهارت‌های جدید و سرگرمی است .

اگر هنوز در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه و تصمیم‌گیری برای خرید آن تردید دارید؛ می توانید از مشاوره ی متخصصان ما  در معرفی مناسب ترین دستگاه ها برای استفاده در خانه و خرید آن، استفاده نمایید.

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید .

HONEYCOMB INFILL در CURA

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *