افزایش دما در قطعات باریک

افزایش دما در قطعات باریک ( Overheating )

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به افزایش دما در قطعات باریک می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com  باعنوان(Overheating ) افزایش دما در قطعات باریک منتشر شده است .


Overheating:

فیلامنتی که از اکسترودر خارج می شود از جایی عبور می کند که دمای 190 تا 310 درجه سانتیگراد داشته باشد . تازمانی که فیلامنت گرم است قابلیت انعطاف پذیری دارد و می تواند به شکل های مختلف تبدیل شود . سریع سرد می شود و حالت خود را حفظ می کند . در این صورت باید تعادل مناسبی بین دمای نازل و خنک کننده برقرار کنید تا قطعه با کیفیت خوبی بدست آید . اگر این تعادل برقرار نباشد قطعه شما ابعاد دقیق و کیفیت مناسبی نخواهد داشت . همانطور که در تصویر مشاهده می کنید فیلامنت در قسمت بالای هرم به خوبی خنک نشده است و شکل اصلی خود را حفظ نکرده است . در بخش زیر چندین دلیل رایج برای گرم شدن بیش از حد و چگونگی جلوگیری از آنها بررسی خواهد شد .

راه حل های رایج:

1- خنک کننده نامناسب:

شایع ترین علت گرمای بیش از حد این است که فیلامنت به اندازه کافی سریع خنک نمی شود . هنگامی که این اتفاق می افتد ، فیلامنت گرم می تواند مشکل ایجاد کند زیرا به آرامی خنک می شود . برای بسیاری از فیلامنت ها ، بهتر است که لایه ها را به سرعت خنک کنید تا از تغییر شکل آنها بعد از پرینت جلوگیری شود .

اگر پرینتر شما شامل یک فن خنک کننده است ، سعی کنید قدرت فن را برای خنک کردن افزایش دهید . می توانید این کار را با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و انتخاب برگه Cooling انجام دهید . به سادگی بر روی نقطه تعیین سرعت فن که می خواهید ویرایش کنید ، دو بار کلیک کنید . این خنک کننده اضافی به فیلامنت کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند . اگر پرینتر شما از فن خنک کننده یکپارچه استفاده نمی کند ، ممکن است بخواهید یک فن پس زمینه نصب کنید یا از یک فن دستی کوچک استفاده کنید تا سریع تر لایه ها خنک شوند .

2- پرینت در دمای بسیار بالا:

اگر از فن خنک کننده استفاده می کنید و هنوز این مسئله را مشاهده می کنید ، بهتراست دمای پرینت را پایین تر انتخاب کنید . اگر فیلامنت در دمای پایین تر اکسترود شود ، می تواند سریعتر جامد شود و شکل خود را حفظ کند . سعی کنید درجه حرارت پرینت را 5-10 درجه کاهش دهید تا ببینید که آیا موثر است یا خیر. می توانید با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و انتخاب برگه Temperature ، این کار را انجام دهید .

3- سرعت پرینت خیلی بالا است:

اگر خیلی سریع هر لایه را پرینت می کنید در این صورت لایه قبلی کاملا خنک نمی شود . این امر به ویژه برای قطعات بسیار کوچک که در آن هر لایه فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارد ، اهمیت دارد . حتی با وجود فن خنک کننده ، ممکن است شما هنوز هم نیاز به کاهش سرعت چاپ این لایه های کوچک داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای استحکام این لایه را دارید . خوشبختانه ، Simplify3D شامل گزینه ای بسیار ساده برای انجام دقیق آن است .

اگر بر روی “Edit Process Settings” کلیک کرده و برگه Speeds را انتخاب کنید ، قسمتی با عنوان “Speed ​​Overrides” را مشاهده خواهید کرد . از این بخش برای کاهش سرعت اتوماتیک پرینت برای لایه های کوچک استفاده می شود تا از زمان کافی برای خنک شدن و استحکام قبل از پرینت لایه بعدی اطمینان حاصل شود . به عنوان مثال ، اگر به نرم افزار اجازه دهید سرعت چاپ را برای لایه هایی که کمتر از 15 ثانیه برای چاپ زمان دارند تنظیم کند ، برنامه به طور خودکار سرعت پرینت این لایه های کوچک را کند می کند. این یک ویژگی حیاتی برای مقابله با این موارد گرمای بیش از حد است .

4- هنگامی که همه ی موارد بالا کار ساز نبود سعی کنید چندین بخش را باهم پرینت کنید :

اگر 3 مورد بالا را امتحان کرده اید و هنوز در دستیابی به خنک کننده کافی مشکل دارید ، یک مورد دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید . با پرینت دو شیء به طور هم زمان ، می توانید زمان خنک کننده بیشتری را برای هر قطعه اختصاص دهید . برای پرینت قطعه دوم ، نازل داغ باید به مکان دیگری روی صفحه پرینت حرکت کند ، که این امر باعث خنک شدن قسمت اول شما می شود . این یک استراتژی ساده اما در عین حال بسیار مؤثر برای رفع مشکلات گرمای بیش از حد است .

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

فاصله در لایه های نهایی

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

اکسترود کم ماده

جابه جا شدن لایه ها

جدا شدن لایه ها

گرفتن نازل

ساییده شدن فیلامنت

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

infill ضعیف

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *