ایمپلنت صورت سه بعدی

ایمپلنت صورت سه بعدی – پرینتر سه بعدی اصفهان

ایمپلنت صورت  سه بعدی

جراحان چینی اولین ایمپلنت صورت  سه بعدی را برای یک کودک ایجاد می کنند . فن آوری پرینت سه بعدی برای انواع روش های جراحی مهم و اغلب صرفه جویی در وقت استفاده می شود. زیرا مزایای آن در سطح انعطاف پذیری در طراحی و همچنین سرعت تولید است که با هیچ روش دیگری سازگار نیست. بازسازی صورت (ایمپلنت صورت  سه بعدی) یک ناحیه است که در آن پرینت سه بعدی بسیار مفید است. آخرین پیشرفت در چین اتفاق افتاد، جایی که یک پسر 10 ساله از یک ایمپلنت صورت  سه بعدی  پرینت شده استفاده کرد. این روش توسط جراحان برای بهبود فک پایین تر، پس از عوارض مربوط به تومور، توسعه یافته است.

ایمپلنت صورت سه بعدی

ایمپلنت صورت سه بعدی

نشانه های بیماری

شهر جینان در چین سایت اصلی این بخش نقاشی سه بعدی بود، که اولین بار الیاف پرینتی سه بعدی برای یک کودک ر داشت. جراحان بیمارستان دوم دانشگاه شاندونگ یک پسر جوان را که از AMELOBLASTOMA  رنج می برد، درمان می کند. این شکل نادر تومور معمولا در اطراف دندان شکل می گیرد و می تواند بر روی فک پایین و بالا قرار بگیرد.

از بین بردن ابتلایی با جراحی تومور خطرناک متاسفانه منجر به ضعف و آسیب در فک پایین پسر شد. او دچار شکستگی فک پایین شده بود که باعث تغییر شکل صورت شد. نه تنها این ناتوان کننده و دردناک بود، بلکه باعث شد که پسر برای تغذیه نیز دچار مشکل شود، زیرا که دهانش را نمیتوانست باز و بسته کند .

ایمپلنت صورت سه بعدی

ایمپلنت صورت سه بعدی

تیم جراحی

تیم جراحی، به رهبری جراح لای چینگو، تصمیم گرفت که بازسازی معمولی صورت برای یک بیمار در چنین سن جوانی بسیارخطرناک باشد، بنابراین آنها به تکنولوژی پرینت سه بعدی روی آوردند تا راه حلی بهتر پیدا کنند.

Qingguo از پتانسیل پرینت سه بعدی برای تولید ایمپلنت صورت  سه بعدی و پروتزهای مختلف آگاه بود و تصمیم گرفت که این راه خوبی برای بازسازی چهره پسر باشد. آنها با طراحی یکپارچه و سه بعدی آن را با استفاده از یک آلیاژ تیتانیوم پرینت کردند. مدت زمان کل کار حدود سه ساعت بود، به طوری که فک های پرینت شده سه بعدی  به دلیل پایه ای بر یک مدل دیجیتالی که شامل عناصری از صورت بیمار بود، به راحتی کاشته شد.

زمان دوره ی درمان

همه این مراحل در ماه ژانویه برگزار شد و بیمارستان اکنون اعلام کرده است که این عملیات موفقیت آمیز بوده است. سه ماه زمان پیش بینی شده برای بهبودی و تنظیم چهره ی پسر با ایمپلنت صورت  سه بعدی پرینت شده تیتانیوم سه بعدی بود. با توجه به Qingguo، “فک خوب هماهنگ شده است و مقدار زیادی از بافت در حال رشد است.”

اولین نسخه ایمپلنت فک پرینت شده در جهان در سال گذشته در ولز اتفاق افتاد، جایی که یک زن از بروز یک تومور در ناحیه صورتش رنج می برد. سی تی اسکن برای ساخت یک ایمپلنت فک تیتانیوم که کاملا با استخوان باقی مانده بود، مورد استفاده قرار گرفت و این عملیات همچنین یک موفقیت بزرگ بود.

چند سال پیش، جراحان با استفاده از قالب های دقیق صورت پرینت سه بعدی شروع به کار کردند و پس از آن با یک پلیمر یا مواد دیگر برای تعیین و ایجاد ایمپلنت دقیق پر شدند. با استفاده از تکنولوژی سه بعدی برای طراحی و ساخت مستقیم ایمپلنت در حال حاضر یک روند نسبتا رایج در انگلستان، ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط است.

 

تماس با ما :

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *