پرینتر سه بعدی تهران

پرینتر سه بعدی ، کاربرد مهندسی

مقدمه:

با توجه به پیشرفت هایی که پرینتر سه بعدی در سال های اخیر داشته است، به راحتی می توان پیش بینی کرد که وضعیت این صنعت در آینده به کدام جهت حرکت می کند . پرینتر سه بعدی اندکی در ذهن مردم شناخته شده است اما به تدریج، مزایای آن آشکار شده . امروزه، شاهد آن هستیم که بخش بزرگی از صنعت و علم، مدیون این فناوری می باشد . در دستگاه پرینتر سه بعدی، نمونه اصلی در رایانه طراحی می شود و پس از کنترل وضعیت، برای پرینت ارسال می گردد.

پرینتر سه بعدی تهران

پرینتر سه بعدی یک فناوری کاربردی و جذاب است که بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد . صنایع و مراکز علمی و تحقیقاتی، بزرگ ترین طرفداران این دستگاه ها هستند . فناوری پرینتر سه بعدی همچنین باعث ایجاد تغییری در نحوه تولید و طراحی محصولات توسط شرکت های کوچک و بزرگ می شود . نتیجه این کاربردها به وضوح در رشته ها و دانش تخصصی مهندسی امروزی منعکس می گردد . با تغییر و رشد این فناوری، آینده دانش مهندسی نیز تغییر خواهد کرد . بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که پرینتر سه بعدی طی ده سال آینده چه تغییراتی در علم مهندسی ایجاد می کند؛ و این تغییرات برای شما چگونه خواهد بود!

پرینتر سه بعدی تهران .

پرینتر سه بعدی چگونه می تواند آینده علم مهندسی را تغییر دهد؟

علم مهندسی در کلیه رشته ها در آینده ای نه چندان دور، به شدت تحت تأثیر فناوری پرینتر سه بعدی قرار می گیرد . از آنجایی که “پرینت سه بعدی” به خودی خود، یک صنعت نسبتاً جدید است، هنوز حوزه های زیادی وجود دارد که باید به این مبحث پرکاربرد بپردازند . اکنون فقط تعداد محدودی از این کاربردها در حال حاضر شناخته شده است .

پرینتر سه بعدی تهران .

یکی از این تغییرات و تحولات بسیار بزرگ و مهم، استفاده از پرینتر سه بعدی برای علم زیست شناسی، مهندسی پزشکی و علوم زیستی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است . دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به حوزه پزشکی، برای ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان و جانداران عموماً از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند . دانشگاه فنی کوئینزلند (Queensland University of Technology) و دانشگاه ولونگونگ (Wollongong)، با مشارکت مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت هلند (University Medical Center Utrecht of the Netherlands) و دانشگاه وورزبورگ آلمان (the University of Würzburg)، بر اساس همین فناوری در طراحی و ساخت اعضای بدن در حال فعالیت هستند .

انواع مختلفی از رشته های مهندسی وجود دارد که بهترین فرصت را فراهم می آورند تا مستقیماً از پرینتر سه بعدی استفاده کنید . مهم ترین حوزه های مهندسی که از پرینتر سه بعدی می توان برای آن ها استفاده کرد در قسمت زیر نشان داده شده اند:

  • مهندسی مواد
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی الکترونیک / مکاترونیک
  • مهندسی عمران
  • مدل سازی سه بعدی / طراحی صنعتی

1-مهندسی مواد (Materials Engineering)

علم مواد یکی از مهمترین زمینه ها برای نوآوری با پرینتر سه بعدی است . فرآیندهای تولید مواد افزودنی شامل طیف وسیعی از مواد مختلف نظیر پلاستیک، فلزات، مواد غذایی، چوب و بتن است . برای اینکه پرینتر سه بعدی بتواند تحول عظیمی را در صنایع مختلف ایجاد کند، الزاماً باید موادی را که بتوان در پرینترها مصرف کرد، معرفی کند و سپس ارتقا دهد .

پرینتر سه بعدی تهران .

علم و فناوری مواد به این حوزه کمک می کنند تا از موادی با دوام تر، سبک تر، ایمن تر و سازگار با محیط زیست به عنوان متریال مصرفی دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده شود .

2- مهندسی مکانیک (Mechanical Engineering)

پرینتر سه بعدی ، تولید اشیاء و حجم هایی با ساختارهای بسیار پیچیده تر را در مقایسه با روش های سنتی ممکن می سازد . افرادی که در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کنند، قادر هستند دانش خود را با آخرین پیشرفت های صنعت، به روزرسانی کنند . این پرینترها در دنیای مکانیک هم تغییراتی بزرگ را ثبت کرده اند .

پرینتر سه بعدی تهران .

3-مهندسی الکترونیک / مکاترونیک (Electronic Engineering/Mechatronics)

استفاده از پرینتر سه بعدی در مهندسی الکترونیک یا مکاترونیک به شما این امکان را می دهد که قطعات الکترونیکی برای ماشین آلات و دستگاه های مختلف، به راحتی تولید کنید . دنیای الکترونیک و یا حتی رباتیک، بسیار با این پرینترها دچار تحول و پیشرفت خواهد شد .

پرینتر سه بعدی تهران .

4-مهندسی عمران (Civil Engineering)

پرینتر سه بعدی  تأثیر چشمگیری در معماری وطراحی ساختمان داشته است .در حالی که اکثر ماکت خانه ها و سازه های مشهور مدرن در جهان با پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند . پرینتر سه بعدی به طراحان ساختمان اجازه می دهد اشکالی را طراحی کنند که ممکن است از نظر اقتصادی با تکنیک های موجود ساختمان، سازگار نباشد . پرینتر سه بعدی بهترین ابزار برای خلاقیت معماری و شکستن محدودیت های سازه است .

پرینتر سه بعدی تهران  .

5-مدل سازی سه بعدی / طراحی صنعتی (3D Modelling/Industrial Design)

پرینتر سه بعدی تهران .

یکی از مهم ترین موارد کاربردی پرینتر سه بعدی ، طراحی صنعتی یا مدل سازی سه بعدی است . برای طراحی های خلاقانه،  مدل سازی سه بعدی و طراحی صنعتی با این دستگاه ها، نیاز به مهارت های فنی و تصویرسازی خلاقانه دارید . با استفاده از انواع مواد افزودنی می توان این مدل ها را ساخت .

زمینه های مختلف مهندسی وجود دارد که در آینده از پیشرفت های پرینترهای سه بعدی بهره مند می شوند . پیشنهاد ما این است که رشته های مهندسی را برای استفاده از پرینتر سه بعدی به صورت مجزا بررسی کنید . برای تمام حوزه ها در سایر علوم هم فرصت برای پیشرفت با این پرینترها وجود دارد .

پرینتر سه بعدی تهران .

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی خلاقانه

کاربرد پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی چیست

لینک منبع:

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *