تبدیل زباله به قطعات پرینت سه بعدی

تبدیل زباله به قطعات پرینت سه بعدی (turning trash into 3D printed) در شرکت آئودی

شرکت خودروساز آلمانی آئودی (Audi)، در برنامه زیست‌محیطی خود تلاش می‌کند تا سال 2025 انتشار کربن خالص را در تمام بخش های کارخانه به صفر برساند. یکی از راه های دستیابی به این هدف در این شرکت، شیوه ابتکاری تبدیل زباله به قطعات پرینت سه بعدی (turning trash into 3D printed) است.

در این برنامه ی جدید برای ارتقا شیوه بازیافت زباله، آئودی با فناوری دستگاه‌های پرینتر سه‌بعدی، از زباله ی بسته‌بندی ها،  ابزارها و اشکال سه‌بعدی مختلف تولید می‌کند. این ابزارها به عنوان اجزای کمکی مونتاژ در خط تولید این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه ای از زباله ی بسته‌بندی و قطعه ی حاصل از بازیافت آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

تبدیل زباله به قطعات پرینت سه بعدی

روش بازیافت زباله های بسته‌بندی در شرکت آئودی

در دنیا هیچ‌کدام از تولیدکنندگان خودرو، تمام قطعات مورد نیاز را خودش تولید نمی‌کند. اکثرا از قطعات تولیدی سایر شرکت‌ها استفاده می کنند و در کارخانه ی خود مونتاژ می کنند. اکثر این قطعات شکننده و گران‌قیمت هستند. بنابراین در هنگام حمل به کارخانه باید در برابر ضربه و سایر صدمات محافظت شوند.

شرکت آئودی برای تبدیل زباله‌ ی بسته‌بندی‌های خود به قطعات پرینت سه بعدی، آن‌ها را به صورت تکه های ریز در می ‏آورد و رطوبت آن‌ها را می‌گیرد. درنهایت قطعات خشک‌شده‌ ی بازیافتی وارد دستگاه فیلامنت ساز می‌شوند. این فیلامنت‌ها برای پرینت انواع ابزارها و وسایل کمکی موردنیاز در بخش مونتاژ و خط تولید استفاده می‌شود. مانند هل دهنده یا پوشر (برای کمک به نصب دستگیره خودرو) یا فیکسچر برای نصب آرم آئودی در جای درست.

 Volker Eitrich، مدیر پروژه، توضیح می‌دهد: (( هدف ما از تبدیل زباله به قطعات پرینت سه بعدی، ایجاد چرخه‌ای از مواد بود که بتوانیم برخی از پلاستیک‌های مخلوط را که در طول تولید مثلاً یک آئودی A7 جمع می‌شوند، بازیافت کنیم. اولین نقطه عطف این بود که بتوان از نظر فنی اثبات کرد که این پروژه به طور کلی قابل اجراست. به عبارت دیگر، می توان از پلاستیک های موجود ، فیلامنت ایجاد کرد. در مرحله ی بعدی این پروژه ی آزمایشی، قابلیت اجرای مداوم و تکرارپذیری مورد توجه قرار گرفته است.))

اقدامات دیگرشرکت آئودی در راستای حفظ محیط زیست

علاوه بر این، این شرکت خودروسازی رویکرد خود را به سمت انرژی 100 درصد سبز تغییر داد. چرخه‌ی بسته‌ی آب را در کارخانه Neckarsulm خود اجرا کرد. تمام این اقدامات قطعاً به شرکت آئودی در دستیابی به هدف صفر کردن میزان آلایندگی کمک می‌کند. از دیگر تلاش‌های این شرکت خودروسازی برای بازیافت داخلی زباله، تبدیل مواد پلاستیکی به کیسه‌های زباله (ساخته شده در محل)می‌باشد.

پروژه آزمایشی تبدیل زباله به قطعات پرینت سه‌ بعدی با دستگاه فیلامنت در این شرکت نشان دهنده‌ی آن است که آن‌ها همیشه در حال توسعه شیوه‌های جدید برای دستیابی به هدف نهایی خود ، یعنی فرآیند کاملاً پایدار و سازگار با محیط زیست، برای تولید خودرو هستند. شرکت آئودی در حال حاضر دارای بیش از 160 ابزار و وسایل کمکی برای مونتاژ است. این ابزارها با انواع دستگاه‌های پرینتر سه‌ بعدی و نرم افزار cura ساخته شده اند. همچنین اکثر آن‌ها در تولید خودروهای برقی آئودی به نام e-tron GT استفاده می‌شوند.

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید .

کاربرد پرینتر سه بعدی در خانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *