کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است . در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید . مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت می پردازیم .

این مقاله در سایت www.simplify3d.com با عنوان (کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت) Poor Surface Above Supports منتشر شده است .

Poor Surface Above Supports:

یکی از مزایای مهم Simplify3D توانایی ایجاد ساپورت نوآورانه است که به شما امکان می دهد قطعات فوق العاده پیچیده ای ایجاد کنید . که در غیر اینصورت ساخت آنها دشوار است. به عنوان مثال ، اگر یک قسمت شیب دار درقطعه خود دارید که چیزی در زیر آن نیست ، یک ساپورت می تواند پایه ای برای این لایه ها ایجاد کند . ساپورت ایجاد شده توسط Simplify3D یکبار مصرف هستند و به راحتی از قطعه نهایی جدا می شوند . با این حال ، بسته به تنظیمات خود ، ممکن است دریابید که برای ایجاد کیفیت سطح زیرین قطعات ، برخی تنظیمات لازم است . ما در زیر تنظیمات کلیدی و اینکه چگونه می توانند روی قطعه شما تأثیر بگذارند را توضیح می دهیم.

راه حل های رایج:

1- ضخامت لایه ها را پایین بیاورید:

با کاهش ضخامت لایه ، عملکرد overhang پرینتر شما می تواند تا حد زیادی بهبود یابد . به عنوان مثال ، اگر ارتفاع لایه خود را از 0.2 میلی متر به 0.1 میلی متر کاهش دهید ، پرینتر شما دو برابر لایه ایجاد می کند . که به پرینتر اجازه می دهد در هنگام ایجاد یک برآمدگی مراحل کوچکتری را بردارد . به همین دلیل ، هنگام استفاده از ارتفاع لایه 0.2 میلی متر ، ممکن است متوجه شوید که برای هرگونه برآمدگی بالاتر از 45 درجه به ساپورت نیاز دارید ، اما اگر ارتفاع لایه خود را به 0.1 میلی متر کاهش دهید ، عملکرد برآمدگی شما ممکن است به 60 درجه برسد .

این مزیت آشکار کاهش زمان پرینت شما و کاهش میزان ساپورت مورد نیاز برای پرینت است . اما به شما این امکان را می دهد که سطح زیرین قطعات خود را ایجاد کنید . اگر متوجه شدید که باید کیفیت پرینت را در این قسمت افزایش دهید ، این یکی از اولین تنظیماتی است که باید بررسی کنید.

2- درصد ساپورت را تغییر دهید :

دقیقاً مانند فضای داخلی قطعه خود ، می توانید تراکم ساپورت خود را نیز با تغییر در درصد ساپورت تنظیم کنید . معمولاً استفاده از مقداری در حدود 20-40٪ استفاده می شود . اما ممکن است متوجه شوید که اگر لایه های زیرین قطعه شما بیش از حد افتاده باشد ، باید این مقدار را افزایش دهید . بسیاری از کاربران همچنین ترجیح می دهند از ساپورت متراکم برای این کار استفاده کنند . زیرا به شما امکان می دهد برای اکثر ساپورت های خود از تراکم کمتری استفاده کنید .

3- از اکسترودر دوم استفاده کنید:

اگر دستگاه شما دارای 2 یا بیشتر اکسترودر باشد ، می توانید با استفاده از ماده ای متفاوت برای ساپورت ، پیشرفت چشمگیری داشته باشید . به عنوان مثال ، پرینت قطعات در PLA با استفاده از PVA محلول در آب برای ساپورت کاملاً معمول است . از آنجا که مدل و ساپورت با مواد مختلف پرینت شده اند ، به همین راحتی به هم متصل نخواهند شد . این به شما امکان می دهد کار بهتری در ساپورت قطعه داشته باشید . اگر از ماده متفاوتی برای ساپورت استفاده می کنید . می توانید لایه های عمودی فوقانی را به صفر برسانید و افست را از قطعه به حدود 0.1 میلی متر کاهش دهید.

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

پرینت نشدن قسمت های نازک

اکسترود غیر یکنواخت

فاصله بین اینفیل و دیواره داخلی

اختلاف ابعادی

اثر نازل در لایه های بالایی

حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing)

bridge ضعیف

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *