آموزش پرینت سه بعدی

یادگیری پرینت سه بعدی

مقدمه:

چه کسانی به یادگیری پرینت سه بعدی نیاز دارند؟

یادگیری پرینت سه بعدی برای چه گروه از افراد مفید است؟ چه کسی از پرینتر سه بعدی استفاده می کند؟ در این مقاله، لیستی از برنامه های کاربردی صنعتی، تجاری و شخصی را ارائه داده ایم…

با وجود همه ی امکانات پرینتر سه بعدی، بسیاری از مردم هنوز در مورد استفاده از آن هنوز اطلاعات کافی ندارند. آیا با یادگیری پرینت سه بعدی قرار است چیزی فراتر از یک فناوری جدید برای مردم تأمین شود؟ آیا قرار است در دو یا سه دهه آینده شاهد استفاده های مهمتری از فناوری پرینت سه بعدی باشیم؟ ….

به هر حال شاید بد نباشد اگر اطلاعات کاملی درباره این فناوری جدید به دست بیاوریم. تصمیم داریم بگوییم که چه کسانی به آموزش کار با دستگاه های پرینتر سه بعدی نیاز دارند و چگونه می توانند کسب و کار خود را رونق دهند.

مزایای آموزش پرینت سه بعدی برای حوزه نمونه سازی و ساخت محصول

آموزش پرینت سه بعدی

تولید محصول و نمونه سازی سریع تر، احتمالاً دو زمینه ای هستند که از مزیت فناوری پرینت سه بعدی بهره مند شده اند. استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی، امکان اصلاح طراحی با توجه کاربرد قطعه سپس اجرای فوری آن اصلاحات، بسیار آسان تر است. این کارها به شرطی است که ، آموزش کار با پرینتر سه بعدی به درستی به اپراتور داده شود.

نکته قابل توجه در مورد پرینترهای سه بعدی به عنوان یک ابزار تولیدی این است که آنها حتی در تولید با حجم کم نیز صرفه اقتصادی خود را حفظ می کنند . طراحی برخی قطعاتی که در شرکت زیمنس تولید شده است، به واسطه پرینت سه بعدی به طور گسترده بوده است.

ثابت شده است که سرعت پرینت سه بعدی با حجم کم برای صنایع کوچک بسیار مفید است . به عنوان مثال، شرکت های طلا و جواهرات، از پرینتر سه بعدی برای ارائه خدمات سفارشی جواهرات استفاده می کنند.

یادگیری پرینت سه بعدی برای حوزه مهندسی و معماری

مدل سازی در معماری و مهندسی با استفاده از پرینتر سه بعدی ، چیزی فراتر از تصور است. آموزش پرینت سه بعدی یکی از راه هایی است که بیشترین تأثیر مثبت را در استفاده از پرینتر سه بعدی می گذارد. ساخت خانه های ارزان قیمت و بادوام، هدفی دست یافتنی می شود!

مثال ارزشمند دیگر برای این حوزه، ساخت ویلا است. پلان ساختمان ها را می توان به خوبی با یک پرینتر سه بعدی تولید کرد. این روش بسیار مقرون به صرفه است.

در مقیاس کوچک تر، پرینترهای سه بعدی نیز مدل سازی معماری را بسیار آسان و سریع کرده اند . نمایی از کل شهرها و محله ها را می توان در عرض چند ساعت با این سیستم جدید تهیه کرد. به طور معمول، این فرایندی است که با تلاش چندین نفر ممکن است چندین ماه طول بکشد . با پرینت سه بعدی، مدل سازی معماری می تواند سریع تر، با دقت بهتر و با تلاش کمتر انجام شود.

یادگیری پرینت سه بعدی برای صنعت خودروسازی و هواپیماسازی

پرینت سه بعدی

صنعت خودروسازی به طرز باورنکردنی از فناوری پرینت سه بعدی استقبال کرده است . شرکت های معتبر و مشهور مانند ولوو، بی ام و و فورد از پرینترهای سه بعدی برای تولید محصول و نمونه سازی سریع قطعات جدید برای تست اتومبیل های خود استفاده کرده اند.

در حال حاضر مجموعه بزرگی از قطعات خودرو وجود دارد كه می توان با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید کرد؛ از جمله لاستیک های فضای داخلی، مجاری هوا ،كابل، گیره ها و درپوش ها و… .

انعطاف پذیری فناوری پرینت سه بعدی روند تولید قطعات را به طور قابل توجهی کوتاه تر کرده است. وقتی اپراتورها به صورت کامل و جامع، دوره های یادگیری پرینت سه بعدی را بگذرانند، این فرآیندها بسیار سریع تر هم خواهد بود.

شاید شگفت آور به نظر برسد، اما اکثر قسمت های هواپیماهای مدرن با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند . غول های سازنده هواپیما مانند بوئینگ و جنرال الکتریک، نمونه صنایعی هستند که از این خدمات بسیار استفاده می کنند.

یادگیری پرینت سه بعدی برای صنعت بهداشت و درمان (مبحث اعضای مصنوعی)

 پرینت سه بعدی

یکی از بهترین فناوری ها برای ساخت اعضای مصنوعی و پروتزها، پرینترهای سه بعدی هستند . پروتزها باید به صورت شخصی سازی ساخته شوند و از دوام فوق العاده ای برخوردار باشند. دست یا بازوی مصنوعی، نمونه ای از این کاربردها هستند.

یادگیری پرینت سه بعدی برای دنیای هنر و سرگرمی

یکی از صنایعی که به پرینت سه بعدی نیاز دارد، صنایع ساخت وسایل هنری و تزیینی است . ساخت لوازم دکوری، اسباب بازی ها، وسایل سرگرم کننده و دنیای هنرهای تجسمی، همگی با استفاده از این پرینترها امکان پذیر هستند.

هر روز تعداد بیشتری از هنرمندان از پرینت سه بعدی استقبال می کنند تا به آثار هنری بی نظیری دست پیدا کنند . پرینت سه بعدی صرفاً راهی برای بیان شور و شوق هنرمند به روشی کاملاً جدید است.

در حال حاضر، برترین شرکت های اسباب بازی در جهان به جذابیت پرینت سه بعدی پی برده اند . آنها بسیاری از محصولات خود را برای کودکان با همین پرینترها تولید نموده اند.

آموزش پرینت سه بعدی برای صنایع غذایی و خوراکی ها

پرینت سه بعدی

صنعت غذا ممکن است آخرین کاربردی باشد که در مورد پرینترهای سه بعدی به ذهن خطور می کند! از فناوری پرینت سه بعدی می توانید برای تهیه ظروف زیبا و شخصی استفاده کنید که برای استفاده، کارآمدتر باشند و ضایعات کمتری در آشپزخانه تولید کنند؛ غذا خوردن در این ظروف، بسیار بی خطر است زیرا مواد اولیه برای ساخت، سازگار با محیط زیست هستند.

سخن پایانی

با نظر به همه کاربردهای پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف، تصور می کنیم به راحتی می توان گفت که این فناوری بدون شک، یک راهکار تازه است . بسیاری از شرکت های بزرگ نیز سهم خود را در توسعه این فناوری داشته اند.

به زودی می بینیم که پرینت سه بعدی روش های جدیدی برای انجام کارها به وجود می آورد. پرینترهای سه بعدی رومیزی ممکن است فقط یک بخش محدود از انقلاب صنعتی جدید را شامل شوند. یادگیری پرینت سه بعدی نیز جایگاه شناخته شده ای دارد.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

لینک منبع:

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *