پرینت سه بعدی لباس – پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس از ایریس ون هرپن، مرزهای مد را تحت تآثیر قرار می دهد. تا حد زیادی مردم بر این باورند که هنر و علم به عنوان مخالفت های قطبی به وجود می آیند و رشته های موجود را در دوگانگی غیر قابل انطباق قرار می دهند که به دو نوع دانش تقسیم می شوند. این مفهوم سازی فرهنگ های دانش ، مشابه دو مگنت است که در کنار هم قرار می گیرند به طوری که قطب های همانند یکدیگر همدیگر را دفع می کنند. پرینت سه بعدی لباس  با توجه به جاذبه در زمانی که شما به سادگی یک مگنت را از راه دیگر میکشید احمقانه به نظر می رسد.

قرن ها پیش این جذابیت بین هنر و علم به عنوان یک داده شناخته شد که به راحتی قابل شناسایی بودن این محصول شخصی مانند لئونارد داوینچی بود که کارش در بین علم و هنر حرکتی نداشت، بلکه این دو را به عنوان درهم آمیخته درهم آمیخته بود.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

ارتباطات علم و هنر

در جهان ، پرینت سه بعدی لباس به نظر می رسد در حال توسعه یک درک است که حباب های هنر و علوم در واقع به راحتی روش های مشاهده یک میدان بزرگتر دانش انسانی است. طراح هلندی Iris van Herpen دوست دارد در این زمینه بازی کند و درک خود را برای ایجاد مجموعه مد انجام دهد. قطعات او اکتشاف هایی است که تلاش های مشترک را به دلیل وسعت تخصص در زمینه های متنوعی از زمینه های مورد نیاز برای ایجاد قطعاتی که او در ذهن دارد، تشویق می کند.

برای مجموعه 2013، او با عکاس نیک نایت کار کرده بود که تصاویری را از نحوه حرکت آب هنگام پاشیدن بدن برهنه به دست آورد تا تصاویر را به لباس تبدیل کنند. او در مصاحبه ای با نیویورک تایمز توضیح داد: “نایت متوجه شد که ون هرپین ماهیت جدایی ناپذیر هنر و علم را درک کرده است: “رویکرد به کار او در قرن گذشته، زمانی که تدریس علم و تدریس هنر به همان اندازه در نظر گرفته می شد، ریشه دارد و هیچ کس نمیتواند خود را به عنوان تحصیلکرده در نظر بگیرد، مگر اینکه هر دو رویکرد را درک کند. این باعث می شود او، به نظر من، یکی از هیجان انگیز ترین طراحان امروز باشد. ”

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

زمان و مراحل کار

او همچنان با خلاقیت علمی خود با لباسهای تولید شده به عنوان بخشی از مجموعه Ludi Naturae خود جهان را تحت تاثیر قرار داده است. این لباس با استفاده از پلیمرهای ترموستات اکسترود شده توسط یک پرینتر سه بعدی ساخته شد که پس از آن در معرض نور ماوراء بنفش قرار گرفت و پارچه تیل که در طول فرآیند پرینت سه بعدی در قالب پرینتر قرار داده شد. لباس را نمی توان در یک بار چاپ کرد، بلکه به جای آن در تکه هایی با ابعاد 30 × 30 سانتیمتر ساخته شد که بعدا با هم به یک قطعه متصل شدند. پرینت سه بعدی 260 ساعت طول کشید و دستکاری مورد نیاز برای تکمیل لباس، 60 ساعت کار دیگر را به زمان لازم برای ایجاد لباس اضافه کرد.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

همکاری و فراین کار

برای طراحی این قطعه، ون هرپل با دانشمندان TU Delft، Jouke Verlinden و Zjenja Doubrovski و همچنین کارشناس پرینت سه بعدی ، Drim Stokhuijzen از Design United و دانشجوی مهندسی طراحی صنعتی Noor Aberle مشغول به کار بودند. این پوشاک محدودیت هایی را که با چاپ سه بعدی از لحاظ ساخت لباس پوشانده شده، تحت فشار قرار داد. همانطور که Verlinden دانشمند TU Delft اظهار داشت:

“در طول فرایند پرینت، نور ماوراء بنفش برای درمان ساختارها استفاده می شود و آنها را تنظیم می کنند … قبل از این هیچ کس موفق نشد که ترکیب پلاستیکی را با خواص مختلف پارچه نساجی ترکیب کند و ما به آنچه که ما بدست آورده ایم افتخار می کنیم … به طور معمول با طراحی شروع می شود. با یک پروژه ای مثل این، روش تولید جدیدی را می بینید و ببینید چه چیزی ممکن است. آن را به قلمرو ناشناخته جلب می کند. ”

زیبایی بی نظیر پارچه ها

کل مجموعه فوق العاده است شیوه ای که پارچه ها با هم ترکیب می شوند با الگوها، دو و سه بعدی، از زیبایی ساختاری ظریف در بال های سنجاقک یا پرها ، شبح و طبیعت در حالی که دقیق و هندسی هستند، یادآور می شوند. ون هرپن بازی گرجستان O’Keefe و ساختار فسیلی را برای ایجاد یک لباس با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت تولید کرده است. همانطور که Verlinden شرح داد: “مانند یک ماشین مفهومی، لباس برای استفاده روزمره یا تولید انبوه در نظر گرفته نشده است، اما این دیدگاه را ارائه می دهد.

همچنین امکان آزمایشی با امکانات جدید، مانند آنچه که توسط پرینت سه بعدی ارائه می شود، امکان پذیر است. ”

همکاری با TU Delft بخشی از برنامه اقامت هنرمند Crossing Parallels است که در آن ون هرپن اولین شرکت کننده است و نشان دهنده یک درک دوباره در حال ظهور از ایده است که علم، همانند هنر، مسئول ایجاد زیبایی است .

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *