خدمات پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی در علم و صنعت

مقدمه:

پرینت سه بعدی برای تولید یک محصول خاص، یک فناوری پیشرفته و شناخته شده است. برای تولید و ساخت محصولات خلاقانه با طراحی متفاوت، اولین دستگاهی که به ذهن مهندسان خطور می کند، دستگاه پرینتر سه بعدی است. اما اینکه چه صنایعی دقیقاً به خدمات پرینت سه بعدی نیاز دارند یا کدام مدل از انواع پرینترهای سه بعدی برای تولید چه نمونه هایی مناسب تر است، کاملاً به کاربرد و هدف طراحی بستگی دارد.

برای درک بهتر مزایای خدمات پرینت سه بعدی و انتخاب نوع دستگاه ها، لازم دانستیم در این باره صحبت کنیم. اگر تمایل دارید بدانید که پرینت سه بعدی چیست؟ از کجا می توان پرینتر سه بعدی خرید؟ یا استفاده از یک پرینتر سه بعدی چه فوایدی دارد، تا پایان مطلب با ما همراه باشید. درباره این مبحث مطالبی را ارائه خواهیم داد که به شما کمک می کنند در مورد تولید قطعات با استفاده از روش پرینت سه بعدی تصمیم عاقلانه ای بگیرید.

خدمات پرینت سه بعدی چیست؟

خدمات پرینت سه بعدی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای ساخت یک مدل به وسیله ی دستگاه پرینتر سه بعدی به مشتریان ارائه می گردد. این فناوری، روشی است که برای تولید قطعات سه بعدی به کار می رود. برای کار با دستگاه پرینتر سه بعدی، مدل مورد نظر با نرم افزارهای طراحی سه بعدی ، طراحی می شود و در نرم افزار های اسلایسر برای پرینت اماده می شود سپس دستور ساخت برای دستگاه پرینتر سه بعدی ارسال می گردد. کار پرینت آغاز می شود و در نهایت، مدل ساخته می شود.

برای ساخت یک مدل یا قطعه، صدها یا هزاران لایه از مواد اولیه ، به تدریج روی همدیگر قرار می گیرند تا محصول نهایی ساخته شود.

پرینت سه بعدی، امکان ساخت اشکال پیچیده تر را با استفاده از مواد کمتر نسبت به دیگر روش های  معمول تولید ، برای افراد فراهم می سازد.

مهم ترین کاربردهای پرینتر سه بعدی چیست؟

خدمات پرینت سه بعدی برای طیف گسترده ای از کاربردها در دنیای مدرن امروزی مورد استفاده است. هر قطعه ای که از آن استفاده می کنید، احتمالاً مدل اولیه آن قبل از تولید، با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده است. این فناوری در موارد زیر کاربرد فراوان دارد:

  1. صنعت خودرو
  2. هوا-فضا
  3. صنعت پزشکی
  4. معماری و ساخت و ساز
  5. محصولات هنری و ساخت زیور آلات
  6. محصولات اموزشی

در ادامه بهتر است نگاهی به انواع خدمات پرینتر سه بعدی بیاندازیم…..

1-خدمات پرینت سه بعدی برای خودروسازی

تولید کنندگان وسایل نقلیه جزو صنایعی هستند که از پرینتر سه بعدی برای ساخت قطعات استفاده می کنند. شرکت های خودروسازی برای پرینت قطعات یدکی، دستگاه ها، تاسیسات و قطعات جانبی خودرو به پرینت سه بعدی نیاز دارند.

استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت خودروسازی، قدرت تولید بیشتر را فرآهم می کند؛ این در حالی است که تقاضا در بازار رو به افزایش است. برای به روزرسانی قطعات خودروهای کلاسیک قدیمی، می توان از این تکنولوژی استفاده کرد و قطعات جدیدتر و کارآمدتر را تولید نمود.

2- خدمات پرینت سه بعدی برای ساخت و ساز

یکی دیگر از انواع مصارف پرینتر سه بعدی، برای حوزه ساخت و ساز است. پرینتر سه بعدی به عنوان یک راهکار سریع و کم هزینه برای ساخت ساختمان ها، به تازگی استفاده شده و در حال توسعه است.

مدل سازی برای قطعاتی که قرار است در پی ساختمان به کار روند، با همین فناوری انجام می گیرد. اگر ساختمان های معروف جهان را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که ماکت یا همان نسخه اولیه ای که برای آنها ساخته شده، اکثراً توسط پرینتر سه بعدی آماده شده است.

3- خدمات پرینت سه بعدی برای علم پزشکی

در سال های اخیر، بسیاری از کاربردهای پرینت سه بعدی در علم پزشکی به اثبات رسیده است. رایج ترین کاربردها شامل ساخت لوازم و قطعات برای پروتز یا اعضای مصنوعی می باشد. استفاده از این فناوری به شدت در علم پزشکی رو به پیشرفت است و آینده بسیار روشنی دارد. پیش بینی می شود علم پزشکی، مهم ترین حوزه برای پرینتر سه بعدی باشد.

4– خدمات پرینت سه بعدی برای آموزش

تعداد زیادی از مدارس و آموزشگاه ها در سراسر جهان از پرینتر سه بعدی در برنامه های آموزشی خود به عنوان دستگاه هایی برای بهبود کیفیت آموزش استفاده می کنند. کارگاه های آموزشی مجهز به پرینتر، دستگاه CNC و دستگاه های مختلف دیگر، در حال تبدیل شدن به یک ضرورت در نظام آموزشی می باشند. برای ساخت قطعات و لوازم کمک آموزشی، پرینتر سه بعدی نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. این لوازم کمک آموزشی برای دوره تحصیلی ابتدایی و پیش دبستان بسیار اهمیت دارد.

5- خدمات پرینت سه بعدی برای کارهای هنری و زیورآلات

یکی از جدیدترین کاربردهای پرینتر سه بعدی، هنر و مُد است. خدمات پرینتر سه بعدی برای طراحی زیورآلات خاص و منحصر به فرد، بسیار رو به توسعه است. زیورآلات خلاقانه را می توان با این فناوری به راحتی تولید نمود.

6– خدمات پرینت سه بعدی برای ساخت قطعات صنعتی

پرینت سه بعدی در دنیای مدرن و صنعتی امروزی، یک روش ساخت مفید و کارآمد است. پرینترها به عنوان بهترین و سریع ترین گزینه برای تولید قطعات صنعتی محسوب می شوند. قابلیت انعطاف پذیری در طراحی، یک مزیت عمده استفاده از پرینتر سه بعدی است که آن را برای ساخت نمونه های کوچک و نمونه سازی خلاقانه، ایده آل ساخته است.

روش های جایگزین مانند ساخت نمونه اولیه با قالب تزریقی ممکن است چندین برابر، هزینه داشته باشد. قطعاً ساخت یک قالب، به مدت طولانی نیاز دارد. در صورتی که تعداد قطعات مورد نیاز در مقیاس انبوه باشد ، روش پرینت سه بعدی مقرون به صرفه نخواهد بود. پرینت سه بعدی کمک می کنددر مدت زمان کوتاه تر، کارهای زیادی در قطعه سازی انجام گیرد.

خدمات پرینت سه بعدی می تواند متناسب با نیازهای تولیدی شما در مقیاس کوچک ارائه گردد؛ حتی در شرایطی که نمی خواهید تولید انبوه داشته باشید.

راهنمای خرید و فروش پرینتر سه بعدی

لینک منبع:

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *