حالت لرزش در قطعه پرینتی

حالت لرزش در قطعه پرینتی

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است . در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید . مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing) می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com با عنوان ( ringing) حالت لرزش در قطعه پرینتی منتشر شده است .

Vibrations and Ringing:

ringing یک الگوی موج دار است که به دلیل لرزش پرینتر ممکن است روی سطح قطعه شما ظاهر شود . به طور معمول ، هنگامی که اکسترودر در حال تغییر جهت ناگهانی است ، مانند نزدیک یک گوشه تیز ، متوجه این الگوی خواهید شد . به عنوان مثال ، اگر شما یک مکعب 20 میلی متری پرینت می کردید ، هر بار که اکسترودر در پرینت صورت دیگری از مکعب تغییر می کند ، نیاز به تغییر جهت دارد . اینرسی اکسترودر هنگام ایجاد این تغییرات ناگهانی جهت ، می تواند ارتعاشاتی ایجاد کند ، که در خود قطعه قابل مشاهده خواهد بود . ما با بررسی هر علت در لیست زیر ، به متداول ترین راه های رسیدگی به ringing خواهیم پرداخت .

راه حل های رایج:

1- سرعت پرینت بالا است:

شایع ترین علت ringing این است که پرینتر شما سعی می کند خیلی سریع حرکت کند . هنگامی که پرینتر به طور ناگهانی جهت خود را تغییر می دهد ، این حرکات سریع باعث ایجاد نیروی اضافی می شود که می تواند باعث لرزش های طولانی شود. اگر احساس می کنید پرینتر شما خیلی سریع حرکت می کند ، سعی کنید سرعت پرینت را کاهش دهید . برای این کار ، بر روی “Edit Process Settings” ” کلیک کرده و تب Speeds را انتخاب کنید . شما می خواهید تنظیمات “Default Printing Speed” و “سرعت حرکت محور X / Y” را انجام دهید. اولی سرعت هر حرکتی را که اکسترودر به طور فعال در حال اکسترود کردن فیلامنت است کنترل می کند ، در حالی که دوم سرعت حرکات سریع را که فیلامنت در آن اکسترود نشده است کنترل می کند . برای دیدن اثر ممکن است لازم باشد که هر دو را تنظیم کنید.

2- شتاب سیستم عامل:

سیستم عاملی که در الکترونیک پرینتر سه بعدی شما اجرا می شود ، به طور معمول کنترل شتاب را اجرا می کند تا از تغییر ناگهانی جهت جلوگیری کند . تنظیمات شتاب باعث می شود تا پرینتر به آرامی با سرعت کنترل شده و سپس به آرامی قبل از تغییر جهت کاهش یابد . این عملکرد برای جلوگیری از ringing بسیار حیاتی است . اگر به راحتی با سیستم عامل پرینتر خود کار می کنید ، حتی ممکن است بخواهید تنظیمات شتاب را کاهش دهید تا سرعت به تدریج تغییر کند . این امر می تواند به کاهش ringing بیشتر کمک کند .

3- مسائل مکانیکی:

اگر هیچ چیز دیگری نتوانسته است مشکلات ringing را برطرف کند ، ممکن است شما بخواهید به دنبال موارد مکانیکی باشید که می تواند باعث ایجاد لرزش های بیش از حد شود . به عنوان مثال ، ممکن است یک پیچ شل یا یک براکت شکسته وجود داشته باشد که باعث ایجاد لرزش های بیش از حد می شود . هنگام کار پرینتر خود را از نزدیک تماشا کنید و سعی کنید شناسایی کنید که لرزش از کجا می آید .

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

پرینت نشدن قسمت های نازک

bridge ضعیف

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

جدا شدن قطعه از صفحه صاف

اکسترود غیر یکنواخت

حالت لرزش در قطعه پرینتی

حفره های خالی در دیواره های نازک

فاصله بین اینفیل و دیواره داخلی

اختلاف ابعادی

اثر نازل در لایه های بالایی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *