جابه جا شدن لایه ها

جابه جا شدن لایه ها (Layer Shifting)

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود .در این سری مقالات به جابه جا شدن لایه ها می پردازیم .این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Layer Shifting ) جابه جا شدن لایه ها منتشر شده است .

Layer Shifting:

اکثر پرینترهای سه بعدی از یک سیستم کنترل حلقه باز استفاده می کنند . پرینتر به سادگی هد را به مکان خاص انتقال می دهد و در بیشتر موارد ، اینبه خوبی انجام می شود زیرا موتورهای استپر که پرینتر را هدایت می کنند بسیار قدرتمند هستند ، و هیچ بار قابل توجهی برای جلوگیری از حرکت هد وجود ندارد . اما اگر اشتباهی رخ دهد ، پرینترراهی برای تشخیص این مشکل نخواهد داشت . اگر در پرینت به لایه های اشتباهی رسیده است، معمولاً علت یکی از دلایل زیر است . متأسفانه ، به محض بروز این خطاها ، پرینترراهی برای تشخیص و رفع مشکل ندارد ، در این مقاله به حل این مشکلات اشاره شده است .

راه حل های رایج:

1- هد پرینتر خیلی سریع حرکت می کند:

اگر با سرعت بسیار بالایی پرینت می کنید ، موتورهای پرینتر سه بعدی شما ممکن است برای ادامه کار داغ شوند. اگر سعی می کنید پرینتررا سریعتر از موتورها کنترل کنید ، معمولاً صدای کلیک را می شنوید زیرا موتور نمی تواند به موقعیت مطلوب برسد . اگر این اتفاق بیفتد ، باقیمانده پرینت با همه آنچه قبل از پرینت شده است ، فاصله دارد . اگر احساس می کنید پرینترشما خیلی سریع حرکت می کند ، سعی کنید سرعت پرینت را 50٪ کاهش دهید تا ببینید که آیا موثر است یا خیر.

برای این کار ، بر روی “Edit Process Settings” کلیک کرده و تب Speeds را انتخاب کنید . “Default Printing Speed” و “X/Y Axis Movement Speed” را تنظیم کنید . سرعت پریت پیش فرض ، به سرعت هر حرکتی را که اکسترودر برای اکسترود کردن فیلامنت کنترل می کند گفته می شود . سرعت حرکت محور X / Y سرعت حرکات سریع را که فیلامنت در آن اکسترود نشده است کنترل می کند . اگر هر یک از این سرعت ها خیلی زیاد باشد ، می تواند باعث بروز جابه جا شدن لایه ها شود . اگر تنظیمات پیشرفته تر را اعمال می کنید ، ممکن است بخواهید تنظیمات شتاب را در سیستم عامل پرینترخود کاهش دهید تا سرعت ملایم تر و کاهش سرعت آن را فراهم کنید.

2- مشکل مکانیکی یا الکترونیکی :

اگرجابه جا شدن لایه ها پس از کاهش سرعت پرینت شما ادامه یابد ، احتمالاً به دلیل مشکلات مکانیکی یا الکتریکی پرینتراست. به عنوان مثال ، اکثر پرینترهای سه بعدی از سیستم تسمه بندی برای هدایت هد استفاده می کنند . تسمه ها به طور معمول از مواد لاستیکی ساخته شده و با نوعی فیبر تقویت می شوند تا استحکام بیشتری به دست آید . با گذشت زمان ، ممکن است این تسمه ها کشیده شوند که این امر می تواند بر کشش تسمه که برای قرارگیری وهدایت هد استفاده می شود ، تأثیر بگذارد . اگر تسمه ها شل باشد یا بیش از حد سفت ، روی پولی موتور می چرخد و دنده ها را رد می کند .

اگر تسمه ها بیش از حد محکم باشد باعث ساییده شدن بلبرینگ ها می شود . دراین حالت موتور ها نمی چرخد . در حالت ایده آل تسمه باید خیلی محکم ویا خیلی شل بسته نشود .

مشکلات الکتریکی باعث بروز خطا در حرکت موتور ها می شود . به عنوان مثال ، اگر جریان الکتریکی کافی به موتورها نرسد ، آنها قدرت چرخش کافی نخواهند داشت . همچنین ممکن است باعث داغ شدن درایو موتورها شود . در این صورت حرکت موتور به طور موقت از کار می افتد تا وقتی که قطعات الکترونیکی سرد شود . دراین مقاله فقط تعداد محدودی از راه حل های رایج جا به جا شدن لایه ها ارائه شده است در حالی که راه حل های دیگر نیز وجود دارد .

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

فاصله در لایه های نهایی

افزایش دما در قطعات باریک

اکسترود نشدن ماده در ابتدای پرینت

اکسترود زیاد ماده

اکسترود کم ماده

جدا شدن لایه ها

گرفتن نازل

ساییده شدن فیلامنت

اکسترود نشدن ماده در حین پرینت

infill ضعیف

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *