پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا

پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا

پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا

پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا برای درمان نواقص گوش مادرزادی در کودکان مورد استفاده قرار گرفت. دانشمندان چینی با استفاده از پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا برای رشد گوشهای جدید برای پنج کودک متولد شده با بیماری نقص گوش استفاده کرده اند . chondrocytes  از گوش کودکان گرفته می شود و برای رشد غضروف گوش جدید استفاده می شود .بیماری microtia در حدود یک در هر 5000 تولد  کودکان زنده وجود دارد , این بیماری نوعی تغییر شکل مادر زادی است که پینا ( گوش خارجی ) کم رشد کرده یا حتی کاملا وجود نداشته است . این بیماری بیشتر در جمعیت اسپانیایی,آسیایی و بومی آمریکا وجود دارد و می تواند منجر به اختلالات شنوایی شود .

در کل , این بیماری چیزی نیست که شما بخواهید  با آن متولد شوید .

مبارزه با میکروتیا می تواند مشکل باشد.  گزینه های بیمار شامل جراحی بازسازی می شوند , که می تواند راه هایی مانند در نظر گرفتن غضروف رباط بیمار برای ایجاد یک گوش جدید را شامل شود .

ساختن گوش مصنوعی از پلاستیک , پیشنهاد نمی شود.

پرینت سه بعدی در مقابله با بیماری میکروتیا

پرینت سه بعدی در مقابله با بیماری میکروتیا

مطالعات جدید

یک مطالعه جدید در چین  در ارتباط با پرینت سه بعدی برای مقابله با بیماری میکروتیا چیز متفاوت تری را بیان می کند . براساس تحقیقات قبلی در این زمینه , یک گروه از دانشمندان یک مطالعه بر روی 5 بیمار در سن 6 تا 9 سالگی را انجام دادند , که با استفاده از سیتی اسکن و پرینت سه بعدی برای ساخت یک داربست زیست تخریب پذیر که کاملا با ساختار سه بعدی گوش هر بیمار مطابقت دارد انجام شد . هر داربست با پرینت  سه بعدی ساخته می شود و یک پرینت از گوش هر بیمار با استفاده از پرینتر z printer spectrum z510 3d ساخته می شود . سپس مدل سه بعدی گوش پرینت شده  با استفاده از رس و سیلیکون به منظور تولید مجموعه ای از قالب های منفی که در آن داربست های بیومارایی می تواند قالب بندی شود , مورد استفاده قرار می گیرد .

روند ساخت و رشد

داربستها از یک pcl  به عنوان هسته داخلی استفاده کردند که با فیبرهای نازک pga  پیچیده شده و با pla  پوشیده شده بود . سپس این داربست ها با سلول های زنده از هر بیمار پیوند زده می شود. از هر غده غربالگری که در هر گوش میکروتیایی بیمار گرفته شد و این سلول ها بر روی یک  داربست کاشته و به مدت سه ماه کشت داده میشود . پس از این دوره , زمانی که چارچوب غضروف با هر نوع خاصی از گوش شنوایی ایجاد شد , گوش های آزمایشگاهی رشد داده شده بر روی پنج بیمار قرار گرفتند . شگفت آور است که این روند بیشتر موفق بود .

بیماران  زمان های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند , طولانی ترین پیگیری دو و نیم سال بود و چهار نفر از آنها پس از جراحی گوش جدید, تشکیل غضروف بهتری را نشان داند . سه نفر از بیماران گوش جدیدی داشتند که متناسب با سایز و شکل گوش بودند. آزمایش بدون هیچ چیزی انجام شد .

دو مورد از گوش های جدید بیماران پس از عمل جراحی تحریف اندکی داشتند.

پرینت سه بعدی در مقابله با بیماری میکروتیا

پرینت سه بعدی در مقابله با بیماری میکروتیا

محدودیت ها

محدودیت های زیادی برای تحقیقات دانشمندان وجود دارد :

رشد سلول ها در فرهنگ  یک استراژی خطرناک است , زیرا سلول ها می توانند به شیوه های غیر قابل پیش بینی تقسیم شوند, در حالی که استفاده از کاندوریست های کودک خود , مشکلاتی را ایجاد می کند, زیرا گوش آنها غیر طبیعی و بالقوه بیمار است . این فرایند نیز گران است , زیرا شامل چند مرحله جراحی می باشد . علی رغم این , تحقیقات در بلند مدت می تواند مهم باشد . دانشمندان طی 5 سال ، بیماران را پیگیری خواهند کرد و اطلاعات جمع آوری می کنند.

دانشمندان می گویند : به طور خلاصه , ما توانستیم به طراحی , ساخت و بازیابی گوش خارجی خاص بیمار دست یابیم . با این وجود , به تلاش های بیشتری برای انجام این نمونه کار اولیه با شیوه های معمول بالینی نیاز ضروری است . یک مقاله ی پژوهشی که به بررسی این مطالعه پرداخته  است “ بازسازی درون غدد درون ریز غضروف صورتی خاص بیمار و اولین کاربرد بالینی آن برای بازسازی گوش و حلق و بینی ‘’ در EBioMedicine را منتشر کرده است .

نویسندگان این مقاله : guangdind zhou , haiye ,jiang, chen zhang, bopan   بودند.

 

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *