چشم انداز بیونیک سه بعدی

“چشم انداز بیونیک سه بعدی “

“چشم انداز بیونیک سه بعدی “

چشم انداز بیونیک سه بعدی

چشم انداز بیونیک سه بعدی



دراین مقاله در مورد “چشم انداز بیونیک سه بعدی “توضیح داده شده است.”چشم انداز بیونیک سه بعدی “چاپ شده می تواند چشم را ترمیم یا بهبود بخشد.

اگر چشم یا بینایی فرد به اندازه کافی آسیب دیده باشد، تنها پزشکان متخصص می توانند برای بازگرداندن عملکرد آن کار کنند.اگر فرد یک چشم را از دست دهد، می تواند از پروتزهای واقع گرایانه استفاده کند، اما آنها فقط برای مقاصد آرایشی هستند.

اما سوال اینجاست که پروتز ها واقعا میتوانند چشم را بازسازی کنند؟

این موضوعی  است که یک تیم از محققان دانشگاه Minnesotaبه آن امیدوار هستند…محققان در مقاله ای تحت عنوان «عکاسی فوتون های پلیمر چاپ سه بعدی»، جزئیات آن را توضیح می دهند که در نهایت منجر به یک “چشم انداز بیونیک سه بعدی ” واقعی توسط نور گیرنده های چاپ سه بعدی در یک سطح نیمکره ای می شود.

McAlpine، یکی از نویسندگان این مطلب و دانشجو دانشگاه  Minnesota،  گفت: ”  “چشم انداز بیونیک سه بعدی “معمولا به عنوان داستان های علمی تخیلی اند، اما اکنون ما با اسنفاده از پرینتر های سه بعدی این تخیل را به واقعیت تبدیل کردیم”

آنها همچنین یک گوش بیونیک ایجاد کرده اند که یک پارچه الکترونیکی است که می تواند به عنوان پوست بیونیک و الکترونیک باشد که می تواند به صورت مستقیم بر روی پوست انسان چاپ شود و همچنین مدل های ارگان های چاپی سه بعدی واقعی باشد

محققان از پرینتر های سه بعدی سفارشی برای چاپ روی نیم کره ی شیشه ای استفاده کردند. آنها از یک جوهر پایه نقره ای استفاده می کردند که در جای خود به طور یکنواخت خشک شود و و سطح منحنی را به پایین نکشد. سپس آنها از مواد پلیمری نیمه رسانا برای چاپ فوتودیوها استفاده کردند که نور را به برق تبدیل می کند. کل این  پروسه حدود یک ساعت به طول انجامید.

"چشم انداز بیونیک سه بعدی "

“چشم انداز بیونیک سه بعدی “

با توجه به گفته ی McAlpine، آنها توانستند 25٪ بهره وری را در تبدیل نور به برق با استفاده از نیمه هادی های سه بعدی چاپ کنند. او گفته است، گام بعدی این است که یک نمونه اولیه با گیرنده های نور بیشتری ایجاد کنیم که کارایی بیشتری داشته باشد.

این تیم همچنین امیدوار هستند که راهی برای چاپ بر روی مواد نیمه قیمتی نرم افزاری به وجود اورند که می تواند به چشم واقعی وارد شود. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است بتوانند دید را بازسازی یا بهبود بخشند.

برای کمک به افراد مبتلا به آسیب دیدگی چشم  از طریق چیزهایی مانند نقشه ها و کتاب های لمسی استفاده شده است، اما ادعا نمی شود که قادر به بازگرداندن بینایی باشند.

این موضوع  می تواند تغییر کند، اگر تیم دانشگاه مینه سوتا قادر به پیشرفت بیشتر در تحقیقاتش باشند، یک روز ممکن است برای کسانی که یک یا هر دو چشمشان را از دست داده اند،نعمت دوباره دیدن را فراهم کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *