پرینت سه بعدی هواپیمای RC

پرینت سه بعدی هواپیمای مدل

مقدمه :

در این مقاله به 4 نوع پرینت سه بعدی هواپیمای مدل میپردازیم :

وسایل نقلیه کنترل از راه دور(RC ) مانند اتومبیل یا قایق ، که میتوان از ابتدا آنها را ساخت ، برای بسیاری یک فعالیت سرگرم کننده است . بخصوص هواپیماهای مدل که یکی از جالب ترین وسایل نقلیه برای ساخت هستند به دلیل ویژگی های آیرودینامیک باید قبل از پرواز از آنها اطمینان داشته باشید .  می توانید پرینت سه بعدی هواپیمای RC را انجام دهید و در صورت خراب شدن یک قطعه ، به سرعت قطعات جایگزین پرینت کنید .

Eclipson Model T (Free Version)-1

هواپیمای Eclipson Model T یک هواپیمای دریایی کنترل از راه دور محبوب است ، اما طراحی کامل آن حدود 20 دلار هزینه دارد . این مدل نسخه رسمی رایگان است .  حتی اگر نمی تواند به عنوان یک هواپیمای دریا یی عمل کند ، T Model  یک پروژه هواپیمای RC عالی است . این هواپیما دارای یک ملخ است و از 29 قطعه مختلف قابل پرینت سه بعدی ، استفاده می کند . برای دسترسی به فایل 3 بعدی این هواپیما به سایت Thingiverse مراجعه کنید .

SuperNova-2

این هواپیمای مدل قابل پرینت سه بعدی از مدل   rcFoamFighters SuperNova  که با فوم فشرده ساخته شده الهام گرفته شده است . این هواپیما با تراکم 100 درصد و لایه گذاری 0.25 میلی متر پرینت شده که با وزن هواپیمای کاملا مونتاژ شده 1420 گرم با احتساب وسایل الکترونیکی یکی است .  برای دسترسی به فایل 3 بعدی این هواپیما به سایت Thingiverse مراجعه کنید .

Flying Wing-3

پرینت سه بعدی هواپیمای مدل

 این هواپیمای y شکل به طور کامل قابلیت پرینت سه بعدی را دارد .  به گفته طراح ، برخلاف ظاهر ساده آن ، Wing Flying یک هواپیمای مدل مبتدی نیست و می تواند برای پرواز چالش برانگیز باشد .  این هواپیما از 15 قسمت مختلف قابل پرینت سه بعدی برای قاب و بسیاری از قطعات الکترونیکی مانند ESC برای موتور و غیره استفاده می کند . طراح این مدل سه بعدی لایه گذاری 0.2 میلی متر، ضخامت دیواره 0.5 میلی متر و تراکم 15درصد را به عنوان مشخصات پرینت پیشنهاد کرده است .

برای دسترسی به فایل 3 بعدی این هواپیما به سایت Thingiverse مراجعه کنید .

FPV Plane-4

عرض این طرح 400 میلی متر است و دارای سه قسمت قابل پرینت می باشد . همچنین دارای محل نگهداری دوربین و شیپوری های کنترل داخلی است . بال پروازش دارای قابلیت دید اول شخص است و بسیار خوب پرواز می کند .  با توجه به تنظیمات ذکر شده ، باید  دو دیواره ، هر یک به ضخامت 0.4 میلی متر، همراه با تراکم  grid و بدون لا یه های پایین و بالایی پرینت شود.

برای دسترسی به فایل 3 بعدی این هواپیما به سایت myminifactory مراجعه کنید .

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید .

یادگیری پرینت سه بعدی

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *