پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی خلاقانه

اگر دنیای متنوع و جذاب پرینت سه بعدی را هر چند وقت یکبار بررسی کنید به موضوعات جالبی بر می خورید که شگفت زده می شوید! شاید تعجب کنید که این چنین قطعات و وسایل چگونه با دستگاه های پرینتر سه بعدی تولید شده اند؟! در این مطلب تصمیم گرفته ایم جنبه دیگری از این فناوری جذاب را به شما نشان دهیم . تعدادی از طراحی های خلاقانه را برای شما جمع آوری کرده ایم . امیدواریم معرفی این موضوعات، نقطه شروعی برای صنایع تولید کننده باشد تا هر چه بیشتر از پرینترهای سه بعدی استفاده کنند .

قطعات خلاقانه با پرینت سه بعدی

1-طراحی و ساخت ظروف آشپزخانه

یکی از وسایلی که می توان با پرینتر سه بعدی ساخت، ظروف آشپزخانه است . این جعبه ها یا ظروف می توانند برای نگهداری قهوه یا شکر و … استفاده شوند . بر روی این ظروف حتی می توان برخی ساختارهای شیمیایی “ساکارز” و “کافئین” را به عنوان بخشی از طراحی ویژه، درج کرد تا به طور قوی مشخص شود که داخل هر ظرف، چه چیزی قرار دارد! این یک طراحی منحصر به فرد و کاملاً خلاقانه است.

طراحی درب این ظروف هم به دو صورت درب فشاری یا لولایی می تواند انجام شود . این ظروف را در ابعاد متوسط می توانید با دستگاه پرینتر سه بعدی تولید کنید . فراموش نکنید که مواد اولیه در پرینت سه بعدی از نظر بهداشت و ایمنی غذایی، بی خطر است .

2-ساخت نگهدارنده ظرف چای یا قهوه روی دوچرخه

نصب یک نگهدارنده فنجان قهوه، جزو لوازم جانبی بسیار کاربردی برای دوچرخه است . با پرینت سه بعدی می توانید این نگهدارنده را در 7 اندازه مختلف برای انواع قاب دوچرخه تولید کنید . این قطعه حتماً در آینده طرفداران زیادی خواهد داشت .

3-ساخت جا کلیدی، جغد چشمک زن

پرینت سه بعدی جا کلیدی

یکی دیگر از محصولات خلاقانه که می توانید با پرینت سه بعدی بسازید، جاکلیدی است . این مدل جا کلیدی به شکل جغد چشمک زن ساخته شده است . ایده های زیادی را می توانید با پرینتر سه بعدی اجرا کنید . محصولات کوچک مثل جا کلیدی هم ارزان و هم سبک هستند و فروش خوبی خواهند داشت .

جغدهای چشمک زن از کلیدهای شما محافظت می کنند . چشم های جغد هنگامی که کلید به آن آویزان نباشد، بسته است، اما هنگامی که کلیدها را آویزان می کنید، وزن کلید، باعث باز شدن چشم های جغد می شود . به گفته طراح، این مدل از چند قسمت تشکیل شده اما مونتاژ آنها بسیار آسان است.

4-ساخت گلدان خود آبیاری کننده

طراحی گلدان خود آبیاری کننده، طرح جدیدی است که می توانید با پرینت سه بعدی اصفهان بسازید . محیط رشد گیاهان، دقیقاً با این گلدان از نظر آبیاری کنترل می شود . استفاده از آن بسیار آسان است؛ کافیست گیاه مورد علاقه خود یا سایر گیاهان را در ظرف بکارید . گلدان را در مخزن قرار دهید و مخزن را به اندازه خط داخل گلدان پر از آب کنید . هر زمان که آب این مخزن تمام شد، دوباره آن را پر کنید .

5- ساخت جا قلمی خلاقانه با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی جاقلمی

وسیله بعدی که در فهرست تولید قطعات جالب با پرینتر سه بعدی قرار می گیرد، وسیله ای است که به شما کمک می کند تا روی میز کار خود را مرتب و منظم تر کنید . یک جاقلمی زیبا با طراحی بی نظیر که با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده است، نمای جذابی را روی میز شما ایجاد می کند . حتی می توانید رنگ های مختلف از آن را تولید کنید .

6-ساخت قفل های رمزدار

پرینت سه بعدی قفل رمزدار

قفل های رمزدار، ایده بسیار مفیدی به نظر می رسند . اگر قفل چمدانتان گم شده یا شکسته است، نگران نباشید! می توانید قفل جدیدی را به صورت سه بعدی تولید کرده و سپس قطعات را به راحتی مونتاژ کنید . برای ساخت قفل رمزدار سفارشی با پرینت سه بعدی ، می توانید با انتخاب یک کد عبور، 3، 4 یا 5 رقمی شروع کنید . به عنوان مثال، برای قرار دادن چرخ ها در شکاف ها، باید دو نیمه را روی یکدیگر قرار داده و با پیچ و مهره و یا چسب به هم وصل کنید و مطمئن شوید که چسب روی چرخ ها نفوذ نکند . اگر این کار را انجام دهید، آنها به راحتی می چرخند .

7-ساخت گلدان با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی گلدان

مدل های متنوعی از گلدان ها برای روی میز یا گلدان های آویز می توان با پرینتر سه بعدی تولید کرد.

گلدان ها لوازم و وسایل دکوری زیبایی هستند، بخصوص برای علاقه مندان به گیاهان و نگهداری گل و گیاه در خانه، گلدان های فانتزی همیشه مهم بوده است.

8-ساخت نگهدارنده هدست، طرح ارباب حلقه ها

این نگهدارنده هدفون به اندازه ای کاربردی و عالی است که ممکن است حتی افرادی را که هرگز نام “افسانه ارباب حلقه ها” را نشنیده اند، مورد توجه قرار دهد . این قطعه را هم می توانید به راحتی با پرینتر سه بعدی بسازید.

9-ساخت نگهدارنده تلفن همراه

یکی از کاربردی ترین قطعاتی که می توانید با پرینت سه بعدی بسازید، یک نگهدارنده یا پایه برای تلفن همراه است . این قطعات معمولاً پرفروش و محبوب هستند . به ویژه نسل جوان به این لوازم بسیار علاقه مند هستند . تنوع رنگ در این محصول می تواند آن را به یک شاهکار لوازم جانبی موبایل تبدیل کند.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

لینک منبع:

جهت مشاهده منبع مقاله اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *