پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

محققان Tomsk از پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی استفاده می کنند . پرینت سه بعدی امروزه در بسیاری از جنبه های مختلف پزشکی نقش دارد و همچنین پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی استفاده می شود. این تکنولوژی همراه با نقش های ارزشمندی که محققان، متخصصان پزشکی، جراحان و بسیاری دیگر بازی می کنند، بارها و بارها نقش چندانی در تغییر کیفیت زندگی در بسیاری از نقاط دنیا ایفا کرده است ، حتی در برخی از موارد صرفه جویی کرده است. کودکان مورد نیاز پروتز دریافت کرده اند، ایمپلنت های سه بعدی پرینت شده برای جراحی هایی مانند جایگزینی زانو، کار دندانپزشکی آینده و غیره ایجاد شده است.

تحقیقات برای استفاده از دستگاه های پرینتی سه بعدی برای بیماران مبتلا به سرطان استخوان در حال انجام است.

پرینت برای درک بیشتر و مبارزه با بیماری که هر ساله میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

گسترش مدل

همراه با ظهور بسیاری از دستگاه های پزشکی مختلف و ابزارهایی که به طور مداوم ایجاد می شوند.

مدل های پرینت شده و پرینت شده سه بعدی همچنان به پزشکان در درمان بیماران خود کمک می کند، از جمله تشخیص، آموزش، آموزش و پرورش برای بیماران و خانواده هایشان، همراه با جراحان جراحی در اتاق عمل اما در مورد مدل هایی که می توانند به محققان و پزشکان کمک کنند، جزئیات مربوط به بدن و بخش های بافت را برای افرادی که تحت پرتودرمانی قرار می گیرند، ارزیابی می کنند؟ این ابزار بسیار خاصی است که در حال حاضر توسط دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک تامسک طراحی شده است، زیرا آنها به فانتوم های دزیمتری پرینت سه بعدی  کار می کنند. این مدل ها به آنها اجازه می دهد تا قسمت هایی از بدن و یا فرم را به طور کامل مشاهده کنند تا بتوانند برنامه های پرتودرمانی را برای بیماران خود تأیید کنند.

مدل های پرینت شده سه بعدی

مدل های پرینت شده سه بعدی دارای خاصیت بالینی هستند، به این معنی است که پزشکان می توانند بیماران خود را به طور کامل تر، با دیدگاه واضح تر از ویژگی های فردی خود، با دستورالعمل های اساسی، درمان کنند. دانشمندان در حال کار با این موسسه تحقیقات سرطان تومسک مرکز تحقیقات ملی تامسس در این پروژه هستند و از روش های متعارف تر مدل سازی، با استفاده از ترکیبی از مواد نوآورانه و فن آوری، دور هستند.

تکنیک های جدید اجازه می دهد تا فانتوم های دزیمتری پیچیده تر ایجاد شوند.

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

پرینت سه بعدی برای برنامه ریزی پرتو درمانی

“لازم نیست توضیح دهید که پرتودرمانی یک دستکاری جدی پزشکی است که با خطرات خاص همراه است.

در حال حاضر، به طور متوسط ​​مدل های انسانی برای این منظور استفاده می شود. اگر چه همه می دانند که، به عنوان مثال، استخوان ها و عضلات چگالی های متفاوت دارند و با تابش متفاوت است.

»یوری Cherepennikov ارشد از بخش چرخه سوخت هسته ای می گوید.

به گفته ی محققان :

“ما پیشنهاد می کنیم مدل های خاص بیمار از قطعات بدن را براساس داده های تصویری که برای هر بیمار قبل از پرتودرمانی جمع آوری می شوند ایجاد کنیم، هیچ گونه دستکاری اضافی مورد نیاز نیست.” Cherepennikov توضیح می دهد که آنها یک پلیمر ایجاد کرده اند که نه تنها یک مدل خاص بیمار را ایجاد می کند بلکه در واقع نمایندگی یکسان از بافت بدن است.همراه با پلیمر جدید ،دیگر مواد افزودنی به ساخت مدل های استخوانی، عضلات، چربی و سایر بافت ها کمک می کند.

چرپنیککو با کمک یک بورس تحصیلی فدراسیون آینده فدراسیون روسیه توانست تحقیقات خود را گسترش دهد.

سرگئی استوچبروف، استاديار دانشكده فرآیندهای انرژی بالا و سرپرست علمی این پروژه، گفت:

“در واقع هزینه فانتوم بستگی به پیچیدگی آن دارد، اما ما قصد داریم هزینه را به 10000 روبل كاهش دهیم.”

با توجه به هزینه ای برابر با 175 دلار آمریکا. توانایی ایجاد مدل ها و دستگاه ها بر روی تقاضا یکی از بزرگترین ویژگی های ارائه شده از طریق پرینت سه بعدی است و به ویژه در عرصه پزشکی که اغلب حسن فوری بودن آن را دارد. پیش از این، ایجاد فانتوم سنتی دو روز طول کشید. با پرینت  سه بعدی، آنها می توانند یک مدل را به اندازه ده ساعت ایجاد کنند. این مدل ها همچنین می توانند برای دستگاه های پزشکی که ممکن است بیمارانی مانند ایمپلنت ها و دستگاه های ضربان ساز استفاده می کنند، سازگار شوند.

 

تماس با ما:

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *