طرز کار پرینترهای سه بعدی
, ,

طرز کار پرینترهای سه بعدی – پرینترهای سه بعدی فیلامنتی

طرز کار پرینترهای سه بعدی

در این قسمت از آموزش با عنوان طرز کار پرینترهای سه بعدی فیلامنتی در خدمت شما هستیم . با توجه به گسترده بودن انواع و همچنین متفاوت بودن طرز کار پرینترهای سه بعدی در هر قسمت از آموزش به طرز کار یکی از انواع پرینترهای سه بعدی می پردازیم . این قسمت از آموزش به پرینترهای سه بعدی فیلامنتی یا FDM یا FFF اختصاص دارد .

و اما طرز کار پرینترهای سه بعدی فیلامنتی :

طرز کار پرینترهای سه بعدی کلا بر اساس چاپ لایه به لایه است . در پرینتر های سه بعدی با تکنولوژی FDM به این صورت است که یک رشته ی فیلامنت توسط یک موتور کنترل کننده به داخل هد پرینتر هدایت می شود. هد پرینتر سه بعدی شامل اجزای مختلفی است مانند :

  1. هیتر برای گرم کردن فیلامنت تا رسیدن به نقطه ی ذوب .
  2. اکسترودر برای هدایت و اکسترود کردن فیلامنت ذوب شده روی سطح قطعه ی مورد نظر.
  3. ترمیستور برای اندازه گیری دمای هیتر

و …

طرز کار پرینترهای سه بعدی

اجزای گفته شده داخل هد پرینتر سه بعدی کاملا پک شده و در ارتباط با هم قرار دارند . فیلامنتی که داخل هیتر ذوب شده توسط اکسترودر به بیرون رانده شده و با حرکات افقی و عمودی هد ، که توسط دو موتور کنترل می شود ، به صورت یک لایه ی نازک روی سطح پلتفرم قرار می گیرد. دمای بالای ماده ی خروجی باعث می شود لایه های زیرین  نیز اندکی ذوب شده و لایه ی جدید روی لا یه ی قبلی بچسبد . سپس برای چاپ لایه ی بعدی ، هد پرینتر سه بعدی توسط یک موتور دیگر به اندازه ی یک لایه بالا رفته و چاپ لایه ی بعدی آغاز می شود . این روند تا انتهای پرینت سه بعدی ادامه می یابد تا طرح سه بعدی کامل شود .

 

طرز کار پرینترهای سه بعدی

اما مطالبی مانند پرینتر سه بعدی چیست؟ ، انواع پرینترهای سه بعدی ، طرز کار پرینتر سه بعدی SLA ، کاربردهای پرینترسه بعدی و مطالب کاربردی و جذاب دیگر را می توانید در قسمت آموزش در سایت پرینتر سه بعدی شرکت دیاکو اصفهان دنبال کنید.

شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو فعال در عرصه پرینتر های سه بعدی آماده ی ارائه ی انواع خدمات پرینت سه بعدی ، پرینترهای سه بعدی ، طراحی سه بعدی و انواع خدمات دیگر در زمینه ی پرینترهای سه بعدی می باشد .

پرینت سه بعدی اصفهان ، پرینتر سه بعدی اصفهان ، طرز کار پرینترهای سه بعدی، پرینترهای سه بعدی اصفهان نیز از دیگر کلید واژه های این متن می باشد .

پرینتر سه بعدی اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *