دستگاه قالبساز

طراحی و ساخت دستگاه قالبساز به روش ساخت افزایشی

طراحی و ساخت دستگاه قالبساز به روش ساخت افزایشی

با توجه به نیاز روزافزون صنایع به انجام کارهای دقیق و ساخت قطعات با حداقل دخالت نیروی انسانی وهمچنین پیشرفت تکنولوژی CAD/CAM کار طراحی و ساخت دستگاه قالبساز به روش ساخت افزایشی با کنترل محورهای CNC مدنظر قرار گرفت.

هدف از طراحی و ساخت دستگاه قالبساز به روش ساخت افزایشی ، تولید قالب برای قطعات کامپوزیتی و مخصوصا قالب قطعات بزرگ است. زیرا ساخت دقیق این قالبها در صنایع کامپوزیتی کار بسیاردشواری می باشد. ساخت قالب با دقت ابعادی مناسب، رعایت تلورانسهای ابعادی و هندسی، عدم اعوجاج در ارتفاعهای بالای قالب، همچنین ساخت قالب در حداقل زمان ممکن و با هزینه ی ساخت پایین از جمله مزیتهای ساخت قالب قطعات کامپوزیتی با دستگاه مذکور است .

از جمله ی دیگر مزیتهای این دستگاه اتوماتیک بودن حرکتها و همچنین استفاده از کنترلر محورهای CNC است که باعث میشود کار ساخت قالب در یک مرحله و بدون دخالت انسان و همچنین باحداکثر دقت انجام شود.

مزیت و روش کار

از مزیتهای استفاده از مواد معدنی این است که درجه حرارت مورد نیاز حین فرآیند ساخت قالب کم است و نیاز به تامین انرژی و هزینه برای انجام فرآیند آماده سازی ماده برای ساخت قالب نیست.

علاوه بر این قالب ساخته شده از مواد معدنی تحمل درجه حرارت بهتری دارد و قطعات کامپوزیتی تولید شده در این قالبها باعث ایجاد اعوجاج در قالب نمیشوند. و درآخر نیز مواد معدنی در مقایسه با پلیمرها پس از فرآیند دچار انقباض (شیرینکیج) نمیشوند و با توجه به قیمت بسیار نازل آنها در مقایسه با مواد پلیمری ارجعیت بیشتری دارند. بنابراین دستگاه مورد نظر به نحوی طراحی شد که سه محور حرکتی موردنیازآن ( x,y,z ) کنترل شود و مکانیزم کاری به صورت ساخت افزایشی طراحی شده است که از پایینترین لایه کار شروع به ریختن ماده کرده و این کار تا فوقانی ترین لایه ادامه یافته و قالب مدنظر از جنس مواد معدنی ایجاد میشود. این قالب پس از اعمال یک لایه صافکاری ویک لایه جداکننده، مستقیما میتواند به عنوان قالب قطعات کامپوزیتی استفاده شود.در انتها نیز با طراحی و انجام چند آزمایش صحت کارکرد دستگاه مورد تایید قرار خواهد گرفت.

شما میتوانید مقاله ی کامل در ارتباط با این مطلب را از اینجا دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین ما در قسمت تماس باما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *