تایر چاپ شده ی سه بعدی

تایر پرینت شده ی سه بعدی – پرینت سه بعدی

تایر پرینت شده ی سه بعدی

طراحی تایر پرینت شده ی سه بعدی، سازگار با محیط زیست , onxygene tire  نامیده می شود که زندگی طبیعی و تایر پرینت شده ی سه بعدی را به ارمغان می آورد, زیرا برای آنچه که تا به امروز دیده می شود می توان از تیزرهای مفهومی نوآورانه و سازگار با محیط زیست استفاده کرد و تایر پرینت شده ی سه بعدی ، سازگار با محیط زیست را تولید نمود .تایر پرینت شده ی سه بعدی را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت تایر و لاستیک goodyear  بیش از 100 سال است که تایر خودرو تولید کرده است. اما این بدین معنا نیست که در گذشته گیر کرده است . سال گذشته این شرکت با استفاده از ایده ی خود برای یک تایر هوشمند کروی به نام engle 360 urban  چشم ها را به خود خیره کرد.  به نظر می رسد تایرهای مربوط به این فناوری نخستین نمایش مفهومی برای استفاده از هوش مصنوعی است.

تایر چاپ شده ی سه بعدی

تایر چاپ شده ی سه بعدی

ایده ی مفهومی

ایده ی مفهوم جدید طراحی یک تایر سازگار با محیط زیست بود که در واقع به بهبود کیفیت هوا کمک می کرد.

ایده ی سال جدید می گوید : می تواند با کاشت گلدان در داخل تایر به جذب کربن دی اکسید و انتشار اکسیژن کمک کند. که به این عمل فوتوسنتز می گویند.  به غیر از اینکه این بخشی از یک بوته است . تیزرهای مفهومی نوآور نیز تعدادی از ویژگی های قابل توجه را باهم ادغام می کند. به عنوان مثال: این طراحی شامل محافظ های جذب کننده ی رطوبت است که نه تنها کمک می کند زمین های مرطوب را در دست بگیرد بلکه آب را از خیابان گرفته و به قارچ تبدیل می کند.

Good year  معتقد است که اگر  2.5 میلیون وسیله ی نقلیه با استفاده از لاستیک های اکسیژن در یک شهر شلوغ و پر جمعیت مانند پاریس مشغول به کار شوند , لاستیک ها مسئول جذب بیش از 4000 تن دی اکسید کربن و انتشار 3000 تن اکسیژن در سال می باشند . در راستای فلسفه ی سازگار با محیط زیست پشت طراحی Oxygene  , تایر آینده نیز از لاستیک بازیافتی ساخته می شود.

جنبه های تایر مفهومی

همانطور که Goodyear  توضیح می دهد : تایر که غیر پنوماتیک است , از یک پودر لاستیک خوب حاصل از لاستیک های بازیافتی به صورت سه بعدی چاپ می شود.  تایر چاپ شده ی سه بعدی وزن سبکی دارد و خواص جذب شوک و و مقاومت در برابر سوراخ شدن را دارد. (به این دلیل است که با هوا پر نمی شود)

Goodyear  می گوید : این آخرین ویژگی , رانندگان را قادر می سازد تا از زندگی و عمر طولانی تری بهره مند شوند.

Goodyear  می گوید : تایرهای AL نیز قادر به تولید قدرت کافی از طریق فرآیند فتوسنتز برای حفظ حسگرها , واحد پردازش هوش مصنوعی و یک نوار سبک نوری قابل تنظیم و در حال اجرا می باشد.  نوار نور که در سمت چپ تایر قرار دارد ,رنگ ها را تغییر می دهد تا بتواند به رانندگان و پیاده ها هشدار دهد. یکی از جالب ترین جنبه های تایر مفهومی , سیستم نور پردازی آیبل آن است که امکان اتصال به وسایل نقلیه ی دیگر و زیرساخت های جاده ای را با سرعت کم می دهد. این سیستم ارتباطی قدرتمند می تواند به بهبود ایمنی جاده ها و بهبود رانندگی کمک کند .

حضور دانشگاهی

تایر مفهومی Oxygene  اخیرا در نمایشگاه بین المللی موتور ژنو 2018 معرفی شد, که در آن آمار هشدار دهنده در مورد آلودگی هوا در شهر ها موضوع داغی بود . Chris Delaney رییس اروپا, خاورمیانه و آفریقا ی این شرکت گفت: همانند طرح های مفهومی good year  در گذشته در ژنو ارایه شده است .oxygene  در به چالش کشیدن ما و به بحث در مورد تحرک در آینده ی هوشمند , ایمن و پایدار کمک می کند. به این ترتیب با تولید این تایر می توان برای تولید هوای پاک تر و بهبود زندگی و سلامت برای شهروندان کمک کرد .

Delaney  افزود: انتظار می رود که بیش از دو سوم جمعیت جهان تا سال 2050 در شهرها زندگی کنند, تقاضای شبکه های حمل و نقل در محیط های شهری به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

زیر ساخت های هوشمندانه و سبزتر و حمل و نقل برای رسیدگی به مهم ترین چالش های تحرک و توسعه ی شهری بسیار حایز اهمیت است. ما در مورد این که تا به حال جاده را تحت تاثیر قرار داده اند , بسیار تردید داریم ,اما دوست داریم ثابت شود که اشتباه است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چشم انداز Goodyear  برای رانندگی , از ویدیوی تایر مفهومی Oxygene  چاپ شده ی سه بعدی استفاده کنید .

 

تماس با ما :

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *