نرم افزار Rhinoceros

نرم افزار Rhinoceros – طراحی سه بعدی

, ,

نرم افزار Rhinoceros

نرم افزار Rhinoceros در سال 1980 توسط مک نیل مورد استفاده قرار گرفته است. نرم افزار Rhinoceros یک نرم افزار تجاری گرافیک کامپیوتری سه بعدی و طراحی سه بعدی قوی می باشد. در واقع یک سیستم ریاضی برای محاسبات و ارائه منحنی ها و سطوح می باشد. سابقه آن به سال 1950 میلادی بر می گردد که با توجه به نیاز در صنایع کشتی سازی و اتومبیل به وجود آمد.

نرم افزار Rhinoceros

نرم افزار Rhinoceros

اصول ساخت سطوح در نرم افزار Rhinoceros بر ساخت منحنی ها استوار است. برای مدلینگ در محیط  Rhinoceros ابتدا شبکه ای از منحنی ها را در فضا ایجاد کرده و سپس تبدیل به سطح می شوند . نرم افزار Rhinoceros دارای پلاگین های متعددی در زمینه های مختلف می باشد. پلاگین ها نرم افزارهای کوچکی نسبت به نرم افزار اصلی می باشند که به نرم افزار اصلی اضافه شده اند و فرمان ها و ابزارهای جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. معمولا پلاگین ها در زمینه های تخصصی نوشته خواهند شد. به طور مثال در مورد نرم افزار Rhinoceros، برای آنالیز،رندر و… . در واقع پس از اینکه کاربر با محیط Rhinoceros و کار با آن آشنا شد می تواند از این پلاگین ها در موارد خاص نیزاستفاده نماید.

  1. رندر (Render)
  2. انیمیشن (Animation)
  3. معماری (Architecture
  4. طراحی جواهرات (Jewelry)
  5. طراحی شناور و کشتی (Marine)
  6. پزشکی (Medical)
  7. مهندسی معکوس (Reverse Engineering)
  8. آنالیز (analysis)
  9. طراحی کفش و پاپوش (Footwear)

امکانات نرم افزار

نرم افزار Rhinoceros در این چند سال بدلیل داشتن ابزار های حرفه ای در زمینه ی مدل سازی سه بعدی توانسته با دیگر نرم افزار های مدل سازی سه بعدی به رقابت جدی بپردازد.

امکان فرم‌ دهی آزاد و مدل‌سازی سه‌بعدی ، دقت فوق‌العاده ، طراحی ، نمونه‌سازی ، مهندسی ، تحلیل ، مستندسازی و ساخت هرچیزی در اندازه‌ای ویرایش شده و تغییرات نامحدود ، نقشه‌کشی دوبعدی و تصویرسازی ، سازگاری و هماهنگی با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای دیگر.

نرم افزار Rhinoceros

نرم افزار Rhinoceros

نرم افزار Rhinoceros می تواند از تمام فرمت‌های دوبعدی و سه بعدی پشتیبانی ‌کند و امکان تبادل فایل با تمام نرم‌افزارهای مدلسازی (از جمله Solidworks, Catia, 3DsMax, Sketchup و…) را به شما می‌دهد.

همچنین برای نمونه‌سازی سریع نرم افزار Rhinoceros با سخت‌افزارهای موجود نیز به خوبی هماهنگ است و سرعت بالایی نیز دارد.

 

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند. میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *