طرح سه بعدی پاشنه ی کفش

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت کفش – قسمت دوم

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت کفش

در دنیای امروز در صنایع مختلف از تکنولوژی  پرینترهای سه بعدی  برای تولید استفاده می شود.یکی از آن صنایع ، صنعت تولید کفش می باشد که امروزه به دلایل مختلفی همچون اشکال خاص کفش به کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت کفش روی آورده اند.

با قسمت دوم از کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت کفش در خدمت شما هستیم.

تولید اجزا کفش با تکنولوژی پرینت سه بعدی :

1.کفی ها 

 میلیون نفر برای تسکین درد پاها و کمر خود به کفی های طبی پزشکی روی می آورند . اما در واقع پیدا کردن یک کفی مناسب دشوار و پر هزینه است. اصولا بیماران برای داشتن یک کفی مناسب با پاهای خود بارها باید به پزشک مراجعه کنند و به صورت دستی قالب ها اندازه زده شود و شاید چندین هفته برای محصول نهایی باید منتظر بمانند. اما در حال حاظر با وجود پرینتر های سه بعدی بیماران میتوانند کفی های مورد نظر خود را با کیفیتی بالاتر و اندازه های دقیق تر با هزینه و زمان بسیار کمتر تهیه نمایند.

 

طرح سه بعدی کفی کفش

طرح سه بعدی کفی کفش

2.پاشنه ها

در دنیای مد امروزه طرح های خاص و زیبایی طراحی میشوند که این طرح های پیچیده فقط به وسیله ی پرینترهای سه بعدی قابل چاپ می باشند . علاوه بر آن امروزه طراحان کفش هایی طراحی نموده اند که بتوان پاشنه های آن را  تعویض کرد.بنابراین میتوان پاشنه ها را بنا به نوع فعالیت تغییر داد. با داشتن این پاشنه های سه بعدی پرینت شده  پیاده روی طولانی در حالی که کفش مخصوص مهمانی با پاشنه هایی نسبتا بلند به پا دارید یک رویا نخواهد بود؛ براحتی میتوانید پاشنه کوتاه سه بعدی پرینت شده  جایگزین پاشنه موجود نمود.

طرح سه بعدی پاشنه ی کفش

طرح سه بعدی پاشنه ی کفش

3.لژها

در تولید لژ کفش ها به شیوه ی مرسوم که با استفاده از فوم و به روش تزریق به قالب ساخته می شود به میزان بالایی مواد اولیه را هدرخواهد داد .از سوی دیگر خرید و سفارش قالب های سفارشی برای هر شخص هزارها دلار هزینه خواهد داشت.استفاده از شیوه ی قالب گیری تزریقی، محدودیت فراوارنی برای طراحی بخش های مختلف لژ بوجود آورده  و طراحی مهندسی یک ماده ی بی ثبات به یک بخش منسجم  کار بسیار دشواری می باشد. اما با پرینتر سه بعدی قابلیت های طراحی هر بخش را با دقت یک میلیمتر افزایش یافته  و بعلاوه امکان سفارشی سازی میسر می شود.

طرح سه بعدی لژ کفش

طرح سه بعدی لژ کفش

4.رویه کفش 

 تولیدات ساده نمونه های مختلف و متفاوت کفی و رویه کفش، یکی از دغدغه های تولیدکنندگان کفش است . تولیدکنندگان با بهره گیری از فرایند نمونه سازی سریع چاپگر سه بعدی، قادر به تولید کفش به راحتی و با صرف هزینه اندک، متنوع و به روز هستند.

طرح سه بعدی رویه کفش

طرح سه بعدی رویه کفش

5.تزئینات و موارد کاربردی

در انواع تزئینات برای موارد مختلف و همچنین برای تزئینات بر روی کفش ها که به صورت کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد از پرینتر های سه بعدی استفاه می گردد.

6.پرینت کامل کفش

 پرینت کفش به صورت یک پارچه که بیشترین سختی کار و تکنولوژی را این مدل کفش شامل می شود.

 شما می توانید برای مطالعه مطالب قبلی در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت کفش اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *