پرینت سه بعدی از بافت های زنده

پرینت سه بعدی از بافت های زنده- پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی از بافت های زنده

پرینت سه بعدی از بافت های زنده توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت . محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا تکنیک بیوپلاستی سه بعدی جدیدی را تولید می کنند که ساختارهای پرینت سه بعدی از بافت های زنده را تولید می کند و می تواند برای کسانی که دارای سوختگی شدید- مشکلات اندام و سرطان هستند مفید باشد.

متد لیزر بر اساس روش بیوپراسینگ در دانشگاه ( UBC’s Okanagan campus) توسعه داده شده است .

تکنولوژی جدید پرینت بر روی کاغذ  لیزری با دوزندگی  نامیده می شود و شامل یک دیود لیزری ارزان قیمت است که ساختار ها را از مواد هیدروژل بیولوژیکی سازگار می کند.

این ساختارهای هیدروژل را می توان در انواع پیچیده و مطابق الگوها پرینت کرد و می توان آن را با سلول های زنده پر کرد و در نتیجه پرینت سه بعدی از بافت های زنده انجام می شود.

پرینت سه بعدی از بافت های زنده

پرینت سه بعدی از بافت های زنده

اخبار تازه در حوزه بایوپرینت

( کیپ کیونگ کیم) استاد مهندسی ای که در حال توسعه تکنولوژی پرینت بیوپرینت است گفت: یکی از اهداف نهایی در مهندسی پزشکی بازگرداندن بافت های زنده و سالم است.

برنامه های کاربردی در حال وقوع هستند و می توانند به افرادی که از بیماری هایی مانند سوختگی شدید یا نارسایی اندام رنج می برند کمک کنند.

چه روشی روش نوین بیوفیزیکی را از روش های موجود جدا می کند؟ طبق تحقیق محققان (UBC) لیزر بیوپرینینگ مستقیم قادر به ایجاد بافت های مصنوعی با وضوح بسیار بالاتر از فرآیندهای موجود است . بر اساس گزار ش ها ساختارهای هیدروژل بر روی پارچه های بیوپلاستی علاوه بر داشتن رزولوشن خوب قادر به پشتیبانی از سلول های زنده با کارایی 95 درصد می باشند.

الگوها

الگوی بافتی که ویژگی های بسیار خوبی دارد و قابلیت زنده ماندن سلول های بالا را نشان می دهد و سیستم ما توانایی ایجاد بافت های کارا و مهندسی را دارد.

من در مورد این که آیا این می تواند به تحقیقات زیست پزشکی منجر شود یا خیر هیجان زده هستم.

کیم می گوید یکی از اولین برنامه های کاربردی برای تکنولوژی پرینت زیستی تحقیقات در زمینه درمان سرطان خواهد بود.

ساختارهای بافت سه بعدی پرینت شده برای مسکن و رشد سلول ها ی سرطانی مناسب می باشند و نیز می توانند به عنوان مدل بیولوژیکی برای تحقیق و آزمایش سرطان استفاده شوند.

در زمینه تحقیقات سرطان  مدل های بیولوژیکی سه بعدی اهمیت بیشتری به دست می آورند زیرا آنها یک محیط واقعی تری برای سلول های  سرطانی برای رشد و زندگی ایجاد می کنند. بنابراین آنها را برای توسعه ی درمان ها موثرتر می کند.

یک پروژه ی تحقیقاتی اخیر که شامل  تکنولوژی بیوپرنرینگ سه بعدی است توانایی بافت پرینت شده ی سه بعدی را برای حمایت و نگهداری سلول های سالم بهره برداری کرد.

این آزمایش که اخیرا در مجله (Advanced Healthcare Materials)  منتشر شده است  ساختار هیدروژلی را که حاوی سلول های سرطان پستان اغلب مورد استفاده قرار می گیرد در بر می گیرد.

نتیجه گیری

در نهایت کیم و تیمش ( از جمله پروفسور جاناتان هولمزمن و استاد شیمی فورد منارد) امیدوارند که روش مستقیم لیزر با استفاده از روش های بیوپرینینگ محققان پزشکی را برای پیشبرد درمان انواع معضلات بهداشتی فعال کند.

من فکر میکنم موفقیت های اخیر ما در پرینت بافت های زیستی از ماهیت چند رشته ای تیم ما است.

تلاش (UBC) برای توسعه ی یک روش بیوپرینینگ سه بعدی برای ساختن سلول های سه بعدی منحصر به فرد نیست.

در ماه ژون (BioServe Space Technologies) یک مرکز تحقیقاتی وابسته به ناسا در کلرادو برنامه های خود رابرای ساخت ساختارهای سلولی سه بعدی  در فضا برای پیشبرد تحقیقات سرطانی اعلام کرد.

 

تماس با ما :

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *