فاصله بین اینفیل و دیواره ها

فاصله بین اینفیل و دیواره ها

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است. در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید. مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود .در این سری مقالات به فاصله بین اینفیل و دیواره ها می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com   با عنوان (Gaps Between Infill and Outline ) فاصله بین اینفیل و دیواره ها منتشر شده است .

Gaps Between Infill and Outline:

هر لایه از قطعه سه بعدی شما از پرینت اینفیل ودیواره های خارجی و داخلی تشکیل شده است . دیواره های خارجی و داخلی در استحکام قطعه اثر دارند . اینفیل داخل دیواره ها پرینت می شود که بقیه لایه ها تشکیل شوند . معمولا اینفیل ها باسرعت بالا پرینت می شوند . به دلیل این که اینفیل الگوی متفاوتی نسبت به دیواره های خارجی دارد ادغام شدن این دو نقش مهمی در استحکام قطعه دارد . اگر بین اینفیل و دیواره های داخلی فاصله ایجاد شد با تنظمات به خصوصی این مشکل حل می شود .

راه حل های رایج :

1- Overlap بین دیواره ها و اینفیل کم است (همپوشانی):

Simplify3D شامل تنظیماتی است که به شما امکان می دهد استحکام بین دیواره ها واینفیل را تنظیم کنید . این تنطیمات “Outline overlap”نامیده می شود . تعیین می کند که چه مقدار از اینفیل و دیواره ها باهم تداخل دارند ودو بخش به هم بپیوندند . با رفتن به “Edit Process Settings” و انتخاب سربرگ Infill می توانید این تنطیمات را اعمال کنید . تنظیمات بر اساس درصد عرض اکستروژن تنظیم شده است ، به گونه ای که برای اندازه های مختلف نازل به راحتی مقیاس و تنظیم می شود . به عنوان مثال ، اگر از یک همپوشانی با طرح کلی 20٪ استفاده می کنید ، بدین معنی است که این نرم افزار به پرینتر دستور می دهد تا 20٪ از محیط داخلی با هم همپوشانی داشته باشد . این همپوشانی به پیوند محکم بین دو بخش کمک می کند . به عنوان نمونه ، اگر قبلاً از همپوشانی طرح اولیه 20٪ استفاده می کردید ، سعی کنید آن مقدار را به 30٪ افزایش دهید تا ببینید که آیا شکاف بین محیط اطراف و اینفیل از بین می رود یا خیر.

2- پرینت با سرعت بالا:

اینفیل معمولا نسبت به بقیه قسمت ها سریع تر پرینت می شود . اما اگر اینفیل خیلی سریع پرینت شود فرصت برای پیوند به دیواره ها را نخواهد داشت . اگر پس از افزایش همپوشانی دیواره ها بازهم فاصله بین اینفیل و دیواره ها ایجاد شد باید سرعت پرینت را کاهش دهید .

برای این کار برروی  “Edit Process Settings”کلیک کرده و سربرگ Speeds را انتخاب کنید . “Default Printing Speed” تنظیم کنید که سرعت هر حرکت اکسترودر را کنترل کند . به عنوان مثال ، اگر قبلاً با سرعت 3600 میلی متر در دقیقه (60 میلی متر در ثانیه) در حال پرینت بودید ، سعی کنید آن مقدار را 50٪ کاهش دهید تا ببینید که آیا شکاف بین دیواره ها و اینفیل از بین می رود یا خیر. اگر با کاهش سرعت دیگر شکافی ایجاد نمی شود به تدریج سرعت را افزایش دهید .

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

پرینت نشدن قسمت های نازک

bridge ضعیف

اختلاف ابعادی

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

جدا شدن قطعه از صفحه صاف

اکسترود غیر یکنواخت

حفره های خالی در دیواره های نازک

حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing)

اثر نازل در لایه های بالایی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *