ربات های بی نظیر حیوانی – طراحی سه بعدی

,

ربات های بی نظیر حیوانی

طراح ژاپنی hiroshi sugihara  با استفاده ار فناوری های پرینت سه بعدی طرحی فوق العاده از ربات های بی نظیر حیوانی ایجاد کرده است . طرحی از مجموعه روبات های الهام گرفته از حیوان که می توانند مانند موجودات واقعی راه بروند.

هریک از حیوانات توسط تکنولوژی پرینتر سه بعدی ایجاد شده و توسط یک موتور حرکت می کنند .

روبات های “  زیستی “ توسط sugihara  در آزمایشگاه نمونه سازی و طراحی دانشگاه توکیو  با کمک shunji yamanaka  , مدیر تحقیقاتی و keisuke tanigawa  , فعال در زمینه ساخت افزایشی، تولید شده است . همانطور که می توانید تصور کنید , پرینت یک ربات اسکلتی مانند یک برنامه ریزی طراحی گسترده و احتمالا بسیاری از نمونه های اولیه است . با این حال , نتایجی که اکنون شاهد آن هستیم واقعا شگفت انگیز است .

Sugihara  درباره پروژه آماده ی خدمت خود توضیح می دهد : در این پروژه من سعی کردم روبات هایی را بسازم که مثل موجودات متولد شده اند و تمام اجزا را شامل می شوند. به جز یک موتور DC , بقیه اجزا این حیوانات توسط ساخت افزایشی و  به عنوان یک ماشین ساخته شده است .

ربات های بی نظیر حیوانی

                         ربات های بی نظیر حیوانی

نحوه ی ساخت و حرکتی حیوانات

بدین ترتیب , اسکلت آنها از ساختارهای اسکلت واقعی الهام گرفته شده اند .

sugihara  تصمیم به ایجاد ساختارهای پیچیده که به طور کامل مونتاژ شده اند گرفت که می تواند با نصب یک موتور به حرکت در آید . هنگامی که مدل CAD  کاملا تکمیل شده بود , طراح آن را به پرینتر سه بعدی لیزر (SLS ) ارسال کرد , که در آن مواد به صورت لایه لایه از پودر نایلون روی هم قرار می گرفت . پس از چاپ , sugihara  به سادگی مجبور به حذف تمام پودر نایلون اضافی و نصب یک موتور dc در نقطه مشخص شده بود , که به قطعه پرینت شده اجازه زندگی می دهد.

برای اینکه رباط های کوچک به صورت طبیعی حرکت کنند, طراح از یک مکانیزم انتقال جدید به نام 3Dimensional cam  استفاده کرد . شگفت آور است , با استفاده از این سازو کار اصلی , sugihara قادر به ایجاد تعدادی از روبات های مختلف حیوانات بود که هر کدام از یک نوع جنبش الهام گرفته شده بودند. در حالی که این پروژه هنوز در مرحله ی تولید نمونه است , نتایج آن تا به حال در حال حاضر قابل توجه است , و ما فقط می توانیم تصور کنیم که کار نوآورانه ی sugihara  و رویکرد بعدی او به چه چیزی منجر می شود. توانایی پرینت نه تنها ساختار الهام گرفته از حیوانات را چاپ می کند , بلکه یک موتور نصب می کند و آنها را به شکل ظاهری بسیار عالی حرکت می دهد. این یک شاهکار است که ما می توانیم پشت سر بگذاریم..

 

 

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند. میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *