نرم افزار سالیدورکس

نرم افزار SolidWorks – طراحی سه بعدی

, ,

نرم افزار SolidWorks

نرم افزار SolidWorks یک نرم افزار طراحی کامپیوتری است که توسط شرکت داسو سیستمز ساخته شده است. در حال حاضر 3/1 مهندس از این نرم افزار استفاده می کنند. این نرم‌افزار دارای سه محیط به نام‌های پارت (part) اسمبلی (assembly) و دراوینگ (drawing) می‌باشد. محیط اول نرم افزار SolidWorks برای رسم قطعات ، در محیط دوم قطعات یک مکانیسم بر روی هم سوار می شود و در محیط آخر از آنها نقشه مهندسی تهیه می‌شود.

نرم افزار SolidWorks

نرم افزار SolidWorks

نرم‌افزار سالیدورکس مستقیما با اینونتور، مکانیکال دسکتاپ و سالید اج رقابت می‌کند. سالیدورکس یک مدلساز برای مدلسازی جامدات است که پیشرفتی از پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدل ها و مونتاژها استفاده می‌کند. SolidWorks یک نرم افزار جامع برای طراحی سه بعدی است که قابلیت هایی چون شبیه سازی قدرتمند، حرکت، ابزار اعتبار سنجی طراحی، سیم کشی رفته، مسیریابی لوله ها، مهندسی معکوس و … را شامل می شود.

سالیدورکس دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر نرم‌افزارهای CAD مانند کتیا، پرو/اینجینیر، یونیگرافیکس، مکانیکال دسکتاپ واینونتور شاخص و متمایز می نماید. Graphical User Interfacing به معنای رابط گرافیکی قوی میان کاربر و نرم‌افزار می باشد و بر اسا مطالب گفته شده مقوله Interfacing در سالیدورکس به بهترین نحو ممکن طراحی شده است. وجود کادرهای محاوره ای که با قرار گرفتن روی هر آیکون برای کاربر ظاهر می شود، با توضیحی مختصر و مفید، کاربران را از عملکرد آن آگاه می سازد.

نرم افزار SolidWorks

نرم افزار SolidWorks

قابلیت های کلیدی نرم افزار SolidWorks:

1. کاربری و آموزش آسان در مقایسه با سایر نرم‌افزارها
2. سرعت بالاتر نسبت به سایر نرم‌افزارها
3. قابلیت برقراری ارتباط با تمام نرم‌افزارهای ماشین کاری (edge cam، master cam، power mill…) و نرم‌افزارهای تحلیل (Ansys، Adams، Abaqus، Cosmos…)
4. مدلسازی و طراحی با هر پیچیدگی و ساختار خاص
5. مسیریابی لوله ها و تیوب ها
6. مسیریابی کابل کشی برق
7. شبیه سازی قوی
8. مهندسی معکوس (Scanto3D)
9. ابزاری برای اعتبارسنجی طراحی
10. دارای تکنولوژی های CALS
11. ساخت آنلاین مستندات
12. ارائه دهنده محصولات با کیفیت بالا، سودمندی و قابلیت اعتماد
13. توابع مبتنی بر ویندوز
14. پشتیبانی از استانداردها و ESKD
15. بهره مندی از ماژول های خاص و تکنولوژی پیشرفته ی مدلسازی پارامتری
16. سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز
و …

 

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند. میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *