سازه های سه بعدی نانولوله ای

سازه های سه بعدی نانولوله ای – پرینتر سه بعدی اصفهان

سازه های سه بعدی نانولوله ای

محققان دانشگاه آلتو ، بیوفیزیکی سازه های سه بعدی نانولوله ای را مطالعه می کنند. پرینت سه بعدی امروزه بسیاری از صنایع مانند سازه های سه بعدی نانولوله ای را تحت تاثیر قرار داده است. نوآوری ها در زمینه هوا فضا، صنعت خودرو، ساخت و ساز و پزشکی ، بسیار برجسته هستند و اغلب در مقیاس بزرگتر ایجاد می شوند؛ به عنوان مثال، ناسا از پرینت سه بعدی برای اجزای موشک استفاده می کند، شرکت های خودرو سازی همچنان به ایجاد وسایل نقلیه پیشرفته ای ادامه می دهند و پرینتر WASP BigDelta سه بعدی  برای ایجاد ساخت ساختمان های روستا استفاده می شود.

سازه های سه بعدی نانولوله ای

سازه های سه بعدی نانولوله ای

در زمینه پزشکی، پرینت سه بعدی گسترده است، با مواردی چون مدل، راهنمای جراحی، پروتز و ایمپلنت اجازه مراقبتهای خاص از بیمار و تشخیص بهتر را می دهد و به همین ترتیب مقرون به صرفه تر است.

تحقیقات محققان

هرچند معمولا در آزمایشگاه های تحقیقاتی بسیاری از مواد و سازه های دیگر تولید می شوند و اغلب در مقیاس مولکولی هستند. و این در حالی است که آنها ممکن است دقت زیادی نداشته باشند، بسیاری از این آثار به دانشمندان اجازه می دهد تا از فرآیندهای جدید پیشرفته با دقت بالاتر استفاده کنند که جایگزین تکنولوژی های گذشته شده است.

محققان دانشگاه آلتو در حال حاضر از تکنیک جدیدی برای سازه های سه بعدی نانولوله ای استفاده می کنند که رابطه های سوپرهیدروفوبیکی را برای دستکاری با نانو فیبرهای باکتری سلولز (BC) در فضای سه بعدی ایجاد می کنند و انواع اشیای توخالی را ایجاد می کنند.

گسترش تحقیقات

این اختراع جدید اخیرا در یک مقاله منتشر شده است و”ساخت بیولوژیکی ساختارهای چند بعدی نانوسلولز در یک مسیر آسان و قابل تنظیم”، توسط لوئیز گرگا، ژانیک لتنون، بلائیس لرد تاردی، جیاقی گو و اورلاندو جون روجاس انجام شد.

“آنها یک فرایند قابل تنظیم ساده ریز مهندسی مورفولوژی را که در سالهای قبل از میلاد در تمام جهات توصیف شده است مورد بررسی قرار دادند  . بررسی سازه های سه بعدی نانولوله ای محققان را قادر می سازد در چکیده مقاله خود  ویژگی های پیشرفته جدید را با استفاده از ذرات آب گریز و سطوح  سوپر هیدروفوبیزه استفاده کنند. “این نتایج به صورت توخالی، بدون درز، اشیاء مبتنی بر سلولز از اشکال داده شده و با اندازه های ca. 200 میکرومتر تا چند سانتیمتراست.

سازه های سه بعدی نانولوله ای

سازه های سه بعدی نانولوله ای

خصوصیات

“ما برخی خصوصیات منحصر به فرد این فرآیند و اجسام حاصل از آن را از طریق ترکیب پس از ساخت (جو زیستی)، با انحصار در محفظه محموله فعال و چند بخش بندی برای ترکیبات بی حد و حصر نشان می دهیم، بنابراین گسترش برنامه های جاری و جدید به عنوان مثال در مواد کربن پیشرفته یا داروهای احیا کننده خواهد بود. سلولز باکتریایی به عنوان یک محیط کشت درهوا بررسی می شود و اجازه می دهد تا باکتری های هوازی به اکسیژن وارد شود. این نانوسلولز خالص در تحقیقات فعلی و انواع برنامه های کاربردی به این دلیل است:

زیست سازگاری

تجزیه زیستی

پایداری حرارتی بالا

قدرت مکانیکی

 

فرایند کار

“فرآیند توسعه یافته یک پلت فرم آسان و قابل دسترس برای ساخت زیستی سه بعدی است که ما برای ساخت سکه هندسه عالی نشان دادیم. بنابراین ساخت اشیاء توخالی و پیچیده امکان پذیر شد. توابع جالب از طریق چند بخش بندی و کپسوله سازی فعال شدند. به عنوان مثال، ما بارگیری موضعی از ذرات عملکردی یا آنزیم ها با چارچوب های آلومینیوم فلزی، نانوذرات فلزی با جذب پلاسمون و سیستم های کپسول در داخل کپسول با مقاومت حرارتی و شیمیایی را آزموده ایم »

نوشتۀ پروفسور اورلاندو روجاس، همکار این مقاله :

به دلیل قدرت و انعطاف پذیری آنها، تیم ، پتانسیل BC را در برنامه های کاربردی مانند لوازم آرایشی، مواد غذایی و طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی مانند رشد بافت، ایمپلنت، عروق خونی مصنوعی، درمان سوختگی ها و زخم ها و موارد دیگر پدید می آورد.

 

تماس با ما :

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *