جمع شدن لایه ها به سمت بالا

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است . در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید . مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به جمع شدن لایه ها به سمت بالا می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com با عنوان (جمع شدن لایه ها به سمت بالا) Warping منتشر شده است .

Warping:

وقتی شروع به پرینت قطعات بزرگ می کنید در لحظه ی اول لایه اول به صفحه چسبیده است . اما بعد از مدتی شروع به جمع شدن به سمت بالا و پیچش  می کند . این پیچش می تواند به حدی شدید باشد که بخشی ازقطعه شما از صفحه جدا شود . ممکن است کل قطعه از حالت عادی خارج شود . این رفتار بخصوص هنگام پرینت قطعات بسیار بزرگ یا خیلی طولانی با حرارت بالا ABSاتفاق می افتد.

دلیل اصلی این مشکل این است که abs  بعد خنک شدن شروع به تغییر سایز می کند به عنوان مثال ، اگر یک قطعه ABS را با دمای 230 درجه پرینت کردید و سپس اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود ، تقریبا 1.5٪سایزآن کاهش می یابد. برای بسیاری از قطعه های بزرگ ، این می تواند برابر با چند میلی متر کوچک شدن باشد! با پیشرفت پرینت ، هر لایه پیاپی کمی بیشتر تغییر شکل می یابد تا اینکه کل قطعه پیچیده و از صفحه جدا شود . این می تواند یک مسئله چالش برانگیز برای حل باشد ، اما ما برای شروع کار چندین پیشنهاد مفید داریم.

راه حل های رایج :

1- از صفحه گرم استفاده کنید:

بسیاری از پرینتر ها مجهز به یک صفحه گرم هستند که می تواند در گرم نگه داشتن لایه های پایین قطعه به شما کمک کند. در مورد موادی مانند ABS ، معمولاً دمای گرمایش صفحه را روی 100 تا 120 درجه سانتیگراد تنظیم می کند ، که باعث کاهش قابل توجه انقباض فیلامنت در این لایه ها می شود. برای تنظیم درجه حرارت صفحه ، بر روی “Edit Process Settings”کلیک کنید ، زبانه دما را انتخاب کنید ، و سپس صفحه گرم شده خود را از لیست موجود در سمت چپ انتخاب کنید.

2- خنک کننده را غیر فعال کنید:

در حال حاضر ، شما می دانید که خنک کننده می تواند برای قطعاتی که تمایل به جمع شدن یا پیچیدن دارند ، مشکلی ایجاد کند . به همین دلیل ، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در هنگام پرینت با موادی مانند ABS ، همه فن های خنک کننده خارجی را به طور کامل غیرفعال کنند . این امر اجازه می دهد تا همه لایه ها برای مدت طولانی تری گرم بمانند و شانس موفقیت شما را افزایش دهند. می توانید با کلیک کردن روی زبانه خنک کننده تنظیمات فرآیند خود در Simplify3D ، تنظیمات سرعت فن را تأیید کنید.

3- از محفظه گرم استفاده کنید:

در حالی که یک صفحه گرم می تواند لایه های زیرین قطعه شما را گرم نگه دارد ، ممکن است به محض اینکه شروع به پرینت اشیاء بزرگتر و بلندتر کنید ، سعی کنید که لایه های فوقانی قطعه منقبض نشود. در این شرایط ، ممکن است مفید باشد که پرینتر خود را درون محفظه قرار دهید که می تواند به تنظیم دمای کل حجم قطعه کمک کند . اگر دستگاه شما شامل یک محفظه گرم شده است ، حتما در حین پرینت ، درها را بسته نگه دارید ، که باعث می شود گرما به بیرون نرود. پرینتر سه بعدی

4- Brims و Rafts:

اگر سایر پیشنهادات را امتحان کرده اید ، اما قطعه های بعدی با کیفیت  پرینت نمی شوند ، می توانید با استفاده از Brims و Rafts نیز با پرینت خود امتحان کنید. این ویژگی ها به پایین نگه داشتن لبه ها کمک می کند و ممکن است کمتر از صفحه جدا شود ، زیرا آنها معمولاً دارای چند لایه هستند.

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

پرینت نشدن قسمت های نازک

bridge ضعیف

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

جدا شدن قطعه از صفحه صاف

اکسترود غیر یکنواخت

حفره های خالی در دیواره های نازک

فاصله بین اینفیل و دیواره داخلی

اختلاف ابعادی

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing)

اثر نازل در لایه های بالایی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *