اثر نازل در لایه های بالایی

اثر نازل در لایه های بالایی

مقدمه:

اگر می خواهید کیفیت قطعات پرینت شده سه بعدی خود را بهبود بخشید ، این راهنما گزینه ی مناسبی برای شروع است . در این متن لیست گسترده ای از رایج ترین موضوعات پرینت سه بعدی به همراه تنظیمات نرم افزاری تهیه شده است که می توانید برای حل مشکلات پرینت از آن استفاده کنید . مهمتر از همه ، این راهنما از مجموعه بزرگی از تصاویر در دنیای واقعی استفاده می کند تا در هنگام بررسی قطعات پرینت سه بعدی شخصی خود ، شناسایی هر کدام آسان شود . در این سری مقالات به اثر نازل در لایه های بالایی می پردازیم . این مقاله در سایت www.simplify3d.com با عنوان (اثر نازل در لایه های بالایی) Scars on Top Surfaceمنتشر شده است .

Scars on Top Surface:

یکی از مزایای پرینت سه بعدی این است که هر قسمت به صورت یک لایه ساخته می شود . این بدان معنی است که برای هر لایه جداگانه ، نازل می تواند آزادانه به هر بخشی از سطح قطعه شما حرکت کند ، زیرا هنوز بخشی در زیر ساخته شده است . ممکن است متوجه شوید که نازل هنگام حرکت روی لایه قبلی پرینت شده ، علامت گذاری می کند . این امرمعمولاً در لایه های بالای جامد قطعه شما قابل مشاهده است . جای اثر نازل و علامت ها زمانی اتفاق می افتد که نازل سعی کند به یک مکان جدید منتقل شود ، اما در پایان با کشیدن فیلامنت های پرینت شده قبلی جابه جا می شود . در بخش زیر چندین دلیل احتمالی برای این مورد بررسی شده و توصیه هایی در مورد تنظیمات برای جلوگیری از وقوع آن ارائه شده است .

راه حل های رایج:

1- اکسترود بیش از حد فیلامنت:

یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید این است که پرینتر فیلامنت زیادی را اکسترود می کند یا نه . اگر فیلامنت را بیش از حد اکستروژن کنید ، هر لایه کمی ضخیم تر از آن است که در نظر دارید . این بدان معنی است که وقتی نازل سعی می کند در هر لایه حرکت کند ، ممکن است مقداری از فیلامنت اضافی را بکشد . قبل از اینکه به تنظیمات دیگری نگاه کنید ، باید مطمئن شوید که فیلامنت زیادی اکسترود نمی کنید . لطفا برای اطلاعات بیشتر بخش Over-extrusion را بخوانید .

2- حرکت عمودی صفحه:

اگر مطمئن هستین مقدار صحیح فیلامنت را اکسترود می کنید ، اما هنوز با کشیدن نازل بر روی لایه های بالایی خود مشکلی دارید ، بهتر است تنظیمات حرکت عمودی صفحه در Simplify3D را بررسی کنید . فعال کردن این گزینه  (Z-hop) باعث می شود تا نازل قبل از انتقال به یک مکان جدید ، فاصله مشخصی را بالاتر از لایه پرینت شده بالا ببرد . هنگامی که به محل نهایی خود رسید ، نازل به پایین می رود تا برای پرینت آماده شود . با حرکت در ارتفاع زیاد ، می توانید از خراش نازل در سطح بالای قطعه خود جلوگیری کنید . برای فعال کردن این گزینه ، بر روی “Edit Process Settings” کلیک کنید و برگه Extruder را انتخاب کنید . اطمینان حاصل کنید که retraction فعال است ، و سپس “Retraction Vertical Lift” را به مسیری که می خواهید نازل حرکت کند ، تنظیم کنید .

به عنوان مثال ، اگر 0.5 میلی متر وارد کنید ، پیش از حرکت به مکان جدید ، نازل همیشه 0.5 میلی متربالا می رود . لطفا توجه داشته باشید که Z-hop فقط در مواقعی انجام می شود که نازل در حال انتقال است . اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای هر حرکتی که پرینترانجام می دهد ، انقباض صورت می گیرد ، روی زبانه Advanced کلیک کنید و مطمئن شوید که  “Only retract when crossing open spaces” و  “Minimum travel for retraction” غیرفعال می شوند .

مقالات دیگر درباره ی عیب یابی قطعات پرینت سه بعدی :

پرینت نشدن قسمت های نازک

bridge ضعیف

کیفیت پایین سطوح زیر ساپورت

حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing)

فاصله بین اینفیل و دیواره داخلی

اثر نازل در لایه های بالایی

حالت لرزش در قطعه پرینتی (ringing)

جمع شدن لایه ها به سمت بالا

اکسترود غیر یکنواخت

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *