ویولن سه بعدی شش سیمی

ویولن سه بعدی شش سیمی – پرینت سه بعدی

ویولن سه بعدی شش سیمی

همکاران در UT Austin’s Foundry موسیقی زیبایی را با ویولن سه بعدی شش سیمی ایجاد نمودند. جان آدامز یکی از بزرگترین آهنگسازان امروزی است و به همین ترتیب موسیقی او مرزهای خود را شکسته است و برای کسانی که نوازندگی می کنند و یا  آن هایی که به آن گوش می دهند، چالش هایی را به همراه دارد. یکی از این افراد، شان رایلی، یک ویولونیست است که در حال حاضر در دانشکده موسیقی باتلر در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیلات دکترای خود را در هنرهای موسیقی انجام می دهد. رایلی، مانند جدی ترین موسیقیدانان، دارای ابزار مورد علاقه خود، یک ویولن 240 ساله است، اما این بار ابزار به سادگی برای این کار به عنوان قطعه ای از آدامز که گوشش را گرفت، عنوان «درما در بزرگ» سور، نیاز به یک ویولن با دو رشته اضافی و در نتیجه نواختن قطعه با یک ویولن سه بعدی شش سیمی  داشت.

ویولن سه بعدی شش سیمی

ویولن سه بعدی شش سیمی

این امکان پذیر نیست، یا حداقل آن غیرمعقول است،که به راحتی دو رشته دیگر را بر روی یک ابزار قرار دهد و بنابراین رایلی تصمیم گرفت تا در مورد ایجاد یک  ساز جدید تصمیم بگیرد. ویولون جدید نیاز به اضافه کردن رشته های کم F و کم C داشت که می توانست آن را به طیف وسیعی از یادداشت ها که معمولا برای سلول اختصاص داده شده بود، وارد کند و در عین حال قادر به رسیدن به یادداشت های بالا برای قطعه نیز بود. تصمیم او برای ایجاد دوباره به عنوان یک تصادف جغرافیایی بود.

همکاری و ساخت

شش رشته به طور معمول چندین هزار دلار هزینه دارد، اما رایلی متوجه شد که اگر او بتواند آن را انجام دهد، نه تنها او چیزی منحصر به فرد و خاصی برای نیازهای دقیقش دارد، بلکه هزینه آن را نیز به مراتب کمتر خواهد پرداخت. او صبر کرد تا پس از ایده خود شروع به کار کند و دانیل گودوین، ارشد مهندسی مکانیک، پس از فارغ التحصیلی، که در ترمینال Foundry کار می کرد، را ملاقات کرد. با همکاری مجسمه ساز ربکا میلتون، هنرپیشه اصلی استودیو، این سه نفر شروع به توسعه طراحی برای ابزارغیر معمول کردند.

گودوین طبیعت دلخراش از وظیفه ای را که رایلی مرتبا به آن توجه کرد، تصدیق کرد و تصمیم گرفت که فورا این چالش را برطرف کند، و آن دو روند طراحی را آغاز کردند. میلتون، که با ایجاد ظاهر سازه متهم شد، الهام گرفته از موسیقی است که خود از خط ساحلی ناهموار و زمین کوهستانی Big Sur در کالیفرنیا است.

ویولن سه بعدی شش سیمی

ویولن سه بعدی شش سیمی

طرح نهایی

طرح نهایی شامل ترکیبی از پرینت سه بعدی، الکترونیک و پرسلن قالب بود.

نیاز به شکل بدنه استاندارد توخالی ویولون به دلیل وانت الکترونیکی که با برداشتن ارتعاشات رشته ها و تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال برطرف شد حذف شد. این نتیجه یک ابزار کاملا منحصر به فرد و یک چالش جدید موسیقی برای رایلی است، زیرا او برای اولین کنسرتش با این ابزار برای این فوریه آماده می شود و برای دفاع نهایی خود در کنسرت موسیقی ترانه بعدی را  با آن آماده می کند. اما رایلی مشتاقانه در مورد چشم انداز چیزی جدید و افتخار تلاش هایی که این ابزار جدید را ایجاد کرده است، به او توضیح داد:

“من به تیمم افتخار می کنم. آنها شگفت انگیز و درخشان بوده اند که با همه ی انفجار هایی که پروژه را به چنین قلمهای ناشناخته ای وارد می کند، بیمار است. سخت است توضیح دهیم که چگونه شگفت انگیز است که ویولن را در دستم  نگه دارم. احساس می کنم که ساخته شده است. من می توانم کار سخت دانیل را احساس کنم. من می توانم کار سخت  ربکا را احساس کنم. من سقوط کردم و این چیزی متفاوت است. ”

تامین بودجه پروژه

بودجه این پروژه از Grant Innovation Rainwater دریافت شد که منبع تامین مالی پروژه های مستقل برای پیشبرد مطالعه موسیقی آمریکایی است. و قادر بودن به جمع آوری زمینه های مختلف دانش مورد نیاز برای انجام چنین پروژه دقیقا همان چیزی است که در ریخته گری طراحی شده بود و نوعی از تلاش های مشترک است که با فن آوری های پیشرفته مانند پرینت سه بعدی همراه است. این نوع مکانیسم ها در دانشگاه ها در سرتاسر کشور ظاهر می کند، زیرا به عنوان معاون Provost و مدیر کتابخانه های UT Aston Lorraine Haricombe اشاره کرد: “همه این افراد گوناگون به گونه ای ترکیب شده اند که ممکن است برنامه ریزی نشده یا انتظار نداشته باشند، اما به دلیل یک فضای مشابه این اتفاق می افتد.”

اضافه کردن دو رشته جدید به یک ابزار که او از هفت سال  نوازندگی کرده است، یکی از راه های بالا بردن تجربه است و به رایلی کمک می کند تا به طور کلی و توانایی های خود به طور خاص درک شود. این همیشه هیجان انگیز است که فراتر از معمول است و در این مورد، رایلی این کار را هم از طریق ابزار پرینت سه بعدی و هم در قطعه ای که او در حال جستجو است انجام می دهد.

 

 

برای مشاوره و فعالیت تخصصی و پیشرفته در رشته شما مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو آماده خدمت رسانی به جامعه علمی می باشند.

میتوانید از طریق شماره های شرکت یا فرم تماس یاما با مشاوران شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *