طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA – پرینتر سه بعدی SLA چگونه کار می کند؟

,

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

با بخش چهارم آموزش پرینترهای سه بعدی در خدمت شما هستیم . قسمت های قبلی این سری آموزش با عنوان های ” پرینتر سه بعدی چیست؟ ” ، ” انواع پرینترهای سه بعدی ” و ” طرز کار پرینتر سه بعدی فیلامنتی” را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید . در  این بخش به توضیح طرز کار پرینتر سه بعدی SLA  می پردازیم تا ببینیم پرینتر سه بعدی SLA چگونه کار می کند؟

ابتدا توضیح مختصری راجع به کلیت پرینترهای سه بعدی SLA :

SLA یا همان استریو لیتوگرافی یکی از روش های پرینت سه بعدی است . پرینترهای سه بعدی که با این تکنولوژی کار می کنند را به اختصار پرینتر سه بعدی SLA می نامند . به طور کلی پرینترهای سه بعدی بر پایه ی ساخت لایه به لایه کار می کنند به همین علت فایل سه بعدی طراحی شده باید به لایه هایی با ضخامت بسیار ناچیز در حد میکرون تبدیل شود تا پرینتر سه بعدی بتواند طرح سه بعدی مورد نظر را پرینت کند . فرمتی که طرح سه بعدی را به صورت لایه لایه تبدیل می کند فرمت stl نام دارد . حال در قسمت بعد به این مساله می پردازیم که پرینتر سه بعدی SLA چگونه کار می کند؟

و اما طرز کار پرینتر سه بعدی SLA :

اگر بخواهیم طرز کار پرینتر سه بعدی SLA را در یک جمله بیان کنیم می توان گفت در این روش مواد اولیه که از جنس پلاستیک مایع فتوپلیمر ( رزین ) است . بر اثر تابش اشعه به جامد تبدیل می شود و قطعه ی نهایی حاصل می شود .

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

ماده ی اولیه ی فتو پلیمر چیست ؟

ماده ی فتو پلیمر یعنی ماده ای که در اثر تابیدن اشعه به هر قسمت آن ، واکنش پلیمر شدن صورت می گیرد و ماده از حالت مایع خارج شده و سفت می شود .

حال از این ویژگی در پرینترهای SLA استفاده شده است .

پرینتر سه بعدی SLA شامل چند قسمت است :

محفظه ی نگه داری رزین ( پلاستیک مایع فوتو پلیمر )

صفحه ی سوراخ داری که درون محفظه ی رزین بالا و پایین می رود و قطعه روی آن ساخته می شود.

منبع تولید اشعه ی لیزر(ماوراء بنفش)

سیستم تعیین چگونگی حرکت لیزر ( بر اساس فایل سه بعدی در حال پرینت )

عملکرد مرحله به مرحله پرینتر سه بعدی SLA :

ابتدا صفحه ی سوراخ دار ( پلت فرم ) در بالاترین حالت خود ، به گونه ای که لایه ای نازک به ضخامت 0.05 تا 0.15 میلیمتر از رزین روی آن باقی بماند ، قرار می گیرد . سپس با تابیدن اشعه روی سطح پلت فرم ، بر اساس طرح سه بعدی مورد نظر ،لایه ی نازک رزین که روی پلت فرم باقی مانده بود جامد می شود . سپس پلت فرم به همان مقداری که در مرحله ی اول زیر رزین قرار داشت ( 0.05 – 00.15 میلیمتر ) به سمت پایین حرکت می کند و دوباره رزین مایع روی سطح را می پوشاند و سپس اشعه ی لیزر طبق نقشه ی لایه ی بعدی طرح سه بعدی بر روی سطح پلت فرم تابانده می شود و لایه ای دیگر از جسم مورد نظر جامد شده و به همین صورت تا انتها به صورت لایه به لایه طرح سه بعدی پرینت می شود تا در نهایت طرح سه بعدی داده شده به پرینتر به طور کامل پرینت شود .

پس از کامل شدن قطعه آن را از پلت فرم جدا کرده و برای این که رزین های اضافی جدا شوند ، آن را در کوره ای از اشعه پخت می دهیم تا به شکل واقعی نمونه نزدیک شود .

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

طرز کار پرینتر سه بعدی SLA

امید واریم که در این آموزش مطالب مفیدی را به اشتراک گذاشته باشیم . شما میتوانید قسمت های دیگر از این سری آموزش را در قسمت آموزش کلیات در سایت شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو مشاهده کنید .

شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو فعال در عرصه پرینترهای سه بعدی آماده ی ارائه ی انواع خدمات پرینت سه بعدی ، پرینترهای سه بعدی ، طراحی سه بعدی و انواع خدمات دیگر در زمینه ی پرینترهای سه بعدی می باشد .

پرینت سه بعدی اصفهان ، پرینتر سه بعدی اصفهان ، طرز کار پرینترهای سه بعدی ، پرینترهای سه بعدی اصفهان نیز از دیگر کلید واژه های این متن می باشد .

پرینتر سه بعدی اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *