پرینترهای سه بعدی در معماری

بررسی تاثیر پرینترهای سه بعدی در معماری مدرن

بررسی تاثیر پرینترهای سه بعدی در معماری مدرن

مقاله ی بررسی تاثیر پرینترهای سه بعدی در معماری مدرن در سال 1395 در دومین کنفرانس بین المللی عمران، معماری محیط زیست و مدیریت شهری انتشار یافت .

چکیده ای از این مقاله به نظر نویسنده به شرح زیر می باشد :

پرینتر سه بعدی و پدیده ی پرینت سه بعدی از تکنولوژی های قرن اخیر می باشد که بسیار تحول آفرین بوده است . با استفاده از پرینتر های سه بعدی می توان با مواد اولیه ای خاص ، شی مورد نیاز خود را پرینت کنید . البته بی شک پیشرفت تکنولوژی متوقف نمی شود و به تازگی خبر از ساخت پرینتر هایی با چند مواد اولیه نیز به گوش می رسد.

یکی از دلایلی که پرینترهای سه بعدی به سرعت وارد عرصه های مختلف شدند ، عدم وجود محدودیت در کارایی این دستگاه است که در رشته های مختلف با کارایی های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.

صنایعی که پرینتر سه بعدی در حا حاضر در آن ها مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر است :

  1. معماری
  2. هوافضا
  3. طلاسازی
  4. قطعات صنعتی
  5. مد و فشن

پرینترهای سه بعدی در حالت کلی دو نوع مختلف دارند که خانگی و صنعتی است . تفاوت این دو پرینتر سه بعدی در دقت و صاف بودن سطح و کیفیت است .

صنعت معماری نیز از استفاده از این تکنولوژی عقب نمانده و در قسمت های مختلف از پرینترهای سه بعدی در معماری استفاده می شود .

مواردی از استفاده ی پرینترهای سه بعدی در معماری به شرح زیر است :

  1. تولید قطعات و جزییات ساختمانی
  2. مدل ها و ماکتهای طراحی شده
  3. ساخت سازهای پیچیده با سرعت بیشتر و با هزینه های کمتر

شما میتوانید این مقاله را در سایت رسمی سیویلیکا دانلود کنید .

 

 

شرکت پرینتر سه بعدی دیاکو فعال در عرصه پرینتر های سه بعدی آماده ی ارائه ی انواع خدمات پرینت سه بعدی ، پرینترهای سه بعدی ، طراحی سه بعدی و انواع خدمات دیگر در زمینه ی پرینترهای سه بعدی می باشد .

پرینت سه بعدی اصفهان ، پرینتر سه بعدی اصفهان ، پرینترهای سه بعدی در معماری ، پرینترهای سه بعدی اصفهان نیز از دیگر کلید واژه های این متن می باشد .

پرینتر سه بعدی اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *