پرینتر سه بعدی اصفهان
,

انواع پرینترهای سه بعدی

      انواع پرینترهای سه بعدی

با قسمت دوم آموزش پرینتر های سه بعدی در خدمت شما هستیم . قسمت اول این سری آموزش با عنوان ” پرینتر سه بعدی چیست؟ ”  را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید . در  این بخش به معرفی انواع پرینترهای سه بعدی می پردازیم که اصل مهمی برای آشنایی با دنیای پرینتر های سه بعدی است.

و اما انواع پرینترها ی سه بعدی چیست ؟

     پرینترهای سه بعدی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند :

  • پرینتر سه بعدی فیلامنتی (FFF , FDM)
  • پرینتر سه بعدی رزینی  (DLP , SLA)
  • پرینتر سه بعدی پودری (SLS , SLM , Binder Jet )

      پرینتر سه بعدی فیلامنتی (FFF , FDM)

پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی FDM از محبوب ترین نوع پرینتر ها برای ساخت نمونه های اولیه هستند . این نوع پرینتر سه بعدی توسط اسکات کرامپ در سال 1992 اختراع شد و تا امروز از این تکنولوژی  برای ساخت نمونه های اولیه و قطعات پرینتی  استفاده می شود . این روش ارزان ترین و سریع ترین روش برای تولید طرح های سفارشی می باشد. قطعاتی که با پرینتر سه بعدی  فیلامنتی پرینت می شود در برابر حرارت و ضربه ی مکانیکی و رخداد شیمیایی مقاوم است.

     پرینتر سه بعدی رزینی    (DLP , SLA)

این تکنولوژی نیز از قدیمی ترین روش های پرینت سه بعدی است . قطعاتی که با پرینتر سه بعدی رزینی ساخته می شوند بسیار محکم اند . طی این فرایند مواد اولیه از جنس پلاستیک مایع به نمونه های جامد تبدیل می شوند.  

     پرینتر سه بعدی پودری   (SLS , SLM , Binder Jet )

در این نوع پرینترهای سه بعدی به طور کلی از یک بستری پودری استفاده می شود که به روش های مختلف این پودر در لایه های تنظیم شده خشک شده و به هم می چسبد و جسم نهایی تشکیل می شود.

در هر سه نوع کلی پرینتر سه بعدی تعریف شده دسته بندی های کوچک تری وجود دارد که در آینده به بررسی دقیق هر یک می پردازیم. البته علاوه بر موارد ذکر شده انواع دیگری نیز هستند که هنوز کاربرد گسترده پیدا نکرده اند. برای مثال پرینتر های سه بعدی EBM , LOM و …که ما از توضیح این موارد صرف نطر می کنیم.

طرز کار پرینترهای سه بعدی ، پرینتر سه بعدی چیست ؟ ، کاربردهای پرینتر سه بعدی و مطالب کاربردی و جذاب دیگر را می توانید در آموزش های بعدی در سایت پرینتر سه بعدی شرکت دیاکو اصفهان دنبال کنید.

کلمات کلیدی : پرینتر سه بعدی پودری  ، انواع پرینترهای سه بعدی  ، پرینتر سه بعدی فیلامنتی ، پرینتر سه بعدی رزینی  ، پرینتر سه بعدی دیاکو ، پرینتر سه بعدی اصفهان ، خدمات پرینترهای سه بعدی ، خدمات پرینت سه بعدی اصفهان ، انواع پرینترهای سه بعدی ، کاربرد پرینترهای سه بعدی ، کاربردهای پرینترسه بعدی ، فروش پرینتر سه بعدی اصفهان ، پرینترهای 3بعدی ، پرینترهای سه بعدی ساخت ایران ، چاپگر سه بعدی در ایران ، چاپ سه بعدی اصفهان ، پرینت سه بعدی اصفهان ، خدمات پرینتر سه بعدی اصفهان ، پرینتر سه بعدی اصفهان ، پرینتر سه بعدی اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *